נעילה חיובית במרבית בורסות אירופה לאחר פרסום מאקרו

מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו לשיאים חדשים ■ סקר ה-ADP בארה"ב הפתיע היום לטובה עם 281 אלף משרות חדשות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות, בעוד המשקיעים מגיבים לפרסום נתוני מאקרו באירופה ובארה"ב וממתינים לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב מחר.

היום פורסם בארה"ב סקר ה-ADP לקראת פרסום דוח התעסוקה מחר. הצפי היה לתוספת של כ-200 אלף משרות בסקטור הפרטי, והנתון הפתיע לטובה עם 281 אלף משרות חדשות.

יום המסחר בבורסות אסיה (ד') ננעל בעליות, לאחר שבוול סטריט ננעל אמש המסחר תוך עליות במדדים המובילים, ומדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו בסיום לשיאים חדשים. גם בורסות אירופה עלו אתמול בפתחו של הרבעון השלישי של השנה.

המשקיעים בעולם ממתינים גם לנאום יו"ר הפד ג'נט יילן הערב, אז היא תישא דברים בוושינגטון במסגרת כנס של קרן המטבע הבינלאומית.

אתמול דווח על האטה בפעילות הייצור באירופה: מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור ירד ל-51.8 נקודות ביוני לעומת 52.2 נק' במאי.

מדד מנהלי הרכש הסיני (PMI) של בנק HSBC עלה ל-50.7 נקודות בחודש יוני, זאת לעומת קריאה של 49.4 נקודות במאי. זו הפעם הראשונה מזה 6 חודשים שהמדד עולה מעל רף ה-50 נקודות, המבדיל בין התכווצות להתרחבות כלכלית. על פי HSBC, מדובר "בשיפור הראשון בתנאים העסקיים מזה 6 חודשים".

בארה"ב פורסם אתמול מדד מנהלי הרכש לחודש יוני, שירד ל-55.3 נק' כשהצפי עמד על 55.8 נקודות. ההוצאות על תשתיות ובנייה בחודש מאי עלו ב-0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.4%.

מחר יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יוני, פרסום שהוקדם ביום בשל יום העצמאות האמריקאי, החל ביום ו'. ההערכה היא כי ביוני נוצרו 210 אלף משרות חדשות, לעומת 217 אלף משרות במאי. שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 6.3%.