סימני המיתון במשק ממאנים להגיע לענף הרכב, שממשיך ברתיחה על אש גבוהה. בחודש יוני לבדו נמסרו 23,086 כלי רכב חדשים, עלייה של 28% לעומת יוני אשתקד. הענף סגר את מחצית השנה הטובה אי פעם בתולדותיו עם 135,511 מסירות, עלייה של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וקצב שנתי תיאורטי של מעל 270 אלף כלי רכב.
בענף מעריכים כי הזינוק נובע בין השאר מחוזקו של השקל ביחס למטבעות הייבוא, שמאפשר שרשרת של מבצעים והנחות ומהריבית הנמוכה במשק, שמאפשרת רכישת כלי רכב חדשים עם מימון ארוך טווח וכמעט ללא הון עצמי.
המובילה במסירות במחצית הראשונה היא יונדאי עם 18,261 מסירות, ירידה של 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקום השני טויוטה עם 15,378 מסירות במחצית, זינוק של 65%. במקום השלישי קיה עם 13,874 סירות, עליה של 34%. במקום הרביעי מאזדה עם 10,152 מסירות, קפיצה של 60%. במקום החמישי סקודה עם 7669 מסירות, עליה של 17%. במקום השישי סוזוקי עם 7500 מסירות, עליה של 49%.
גם פלח רכבי היוקרה רשם את שנת המכירות הטובה ביותר שלו. אאודי, מרצדס וב.מ.וו לבדן מסרו במחצית הראשונה מעל 4,000 כלי רכב חדשים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.