בורסות אירופה סגרו בעליות לאחר דוח התעסוקה בארה"ב

ה-ECB החליט היום להשאיר את גובה הריבית בגוש האירו על 0.15% ■ נתוני תעסוקה חזקים במיוחד פורסמו היום בארה"ב לחודש יוני, עם יצירת 288 אלף משרות חדשות

אסיה / צלם: בלומברג
אסיה / צלם: בלומברג

עליות שערים נרשמו היום בבורסות המרכזיות של אירופה, לאחר פרסום דוח התעסוקה החודשי בארה"ב. היום, נזכיר, יינעל המסחר בוול סטריט ב-20:00 שעון ישראל ומחר לא יתקיים מסחר, הכל לרגל יום העצמאות האמריקאי.

חברת Markit דיווחה היום כי מדד מנהלי הרכש המשולב שלה לגוש האירו ירד ביוני לרמה של 52.8 נקודות לעומת 53.5 נקודות במאי.

ה-ECB החליט היום להשאיר את גובה הריבית בגוש האירו על 0.15%. ההחלטה הייתה בהתאם לציפיות.

בשל יום העצמאות האמריקאי, פורסם היום דוח התעסוקה בארה"ב לחודש יוני ולא מחר. נתוני תעסוקה חזקים במיוחד פורסמו היום לחודש יוני, עם יצירת 288 אלף משרות חדשות וירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.1% מ-6.3%. נתוני אפריל עודכנו מעלה ל-304 אלף משרות מ-217 אלף. מדובר בדוח דרמטי לכל הדעות. בשוק ציפו ליצירת 210 אלף משרות וכן על יציבות בשיעור האבטלה - 6.3%.

דוח התעסוקה מעניין בכל חודש אולם החודש הפעילים בשוק הקנו לו תשומת לב רבה יותר כך שהדוח הופך להיות דרמטי יותר. הסיבה: הנתונים המקרו-כלכליים שפורסמו לאחרונה היו די מעורבים והצביעו אף על האטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית, וזאת בשעה שמדדי המניות טיפסו לשיא. בעוד ישנם מומחים שמזהירים ממפולת קרובה בשוק, דוח התעסוקה מאותת כי הכלכלה צוברת תאוצה.

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה ברקע היציבות שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נסחרים ברמות שיא של כל הזמנים.

"השוק מצפה לעוד קריאה מעל 200 אלף משרות, ואין ספק שהמומנטום עלה לאחר סקר ה-ADP שהפתיע לטובה", ציין סטאן שאמו, אסטרטג שווקים ב-IG. ב-Daiwa Securities מציינים כי אם נתון התעסוקה היום יצביע על כך שהכלכלה האמריקאית במצב טוב, מניות הרכב והטכנולוגיה ביפן יהיו בין הסקטורים שיבלטו לטובה.

על פי בנק ההשקעות היפני נומורה, מניות Nintendo ו-Yamaha Motor יצטרפו בקרוב למדד ה-ניקיי 225, בעוד מניות Tokyo Electron ו-Heiwa Real Estate ייגרעו ממנו.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]