ארליסנס פיתחה כיסא חכם שמנטר את מצב הבריאות

המוצרים של החברה, חיישנים למיטות בית חולים, הם מוצרים המטפלים במצב הביניים בין חולה בטיפול נמרץ המחובר למכשירי ניטור רבים, לבין חולה במיטה רגילה, שאינו מחובר למערכת ניטור כלל

 ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

חברת ארלי סנס, שפיתחה ומשווקת מכשיר לניטור חולים במיטתם, הודיעה כי פיתחה כיסא שיבצע את אותה המשימה, וכי המוצר קיבל אישור FDA לשיווק בארה"ב.

ארלי סנס היא חברה ישראלית הפועלת מישראל וארה"ב. המוצרים שהיא משווקת היום, חיישנים למיטות בית חולים, הם מוצרים המטפלים במצב הביניים בין חולה בטיפול נמרץ המחובר למכשירי ניטור רבים, לבין חולה במיטה רגילה, שאינו מחובר למערכת ניטור כלל.

המערכת של ארלי סנס מוצבת מתחת למזרן רגיל, חשה שינויים במידת הלחץ שמפעילים חלקים שונים של גוף החולה על המיטה, ויודעת להתריע על התדרדרות פתאומית במצבו של החולה, או על כך שהוא נפל מן המיטה. המוצר זול יותר ממערכות טיפול נמרץ ואינו מחייב את החולה להיות מחובר למכשירים. המערכת נמכרת בכמה מיליוני דולרים בשנה בארה"ב, הן לבתי חולים והן לבתי אבות שבהם אגף סיעודי.

כעת החברה מעוניינת להביא את היכולות הזו אל תחום הכיסאות בבתי החולים ובתי האבות. אותם החולים אשר אינם חייבים בטיפול נמרץ, בדרך כלל גם אינם מחויבים לשכב במיטה לאורך כל היום אלא להיפך, עדיף שיצאו מן המיטה, יסתובבו וישבו, לשם שיפור תפקוד הריאות, מניעת תסחיפים וכדומה. כיסא שיכול לנטר את מצבם ובמיוחד אם הדבר נעשה ללא חיבור למכשיר כלשהו, עשוי לעודד אותם לעזוב את המיטה.

לדברי החברה, הכיסא יודע לנטר את קצת הלב, קצב הנשימה ורמת התנועתיות של החולה. בבדיקה שנערכה בבית חולים עימו עובדת החברה, נמצא כי הוא אכן אפקטיבי במניעה של חלק ממקרי התדרדרות החולים והנפילות.