ההמלצות החמות: מניה אטרקטיבית למרות הורדת מחיר יעד

גולדמן זאקס ממליץ על מניית Walgreen על אף שהוריד את מחיר היעד ל-84 דולר מ-87 ד'

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

רשת בתי המרקחת Walgreen נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: WAG) ושווי השוק שלה הוא כ-70 מיליארד דולר. הרשת כוללת למעלה מ-8,200 סניפים בכל 50 המדינות בארה"ב וכן מספר מרכזי בריאות ושירותים רפואיים.

בשבוע שעבר פרסמה וולגרין את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הפיסקלי הרביעי ושנת הכספים 2014 (שנה שהסתיימה בסוף חודש מאי). התוצאות התפעוליות ברבעון היו מאכזבות, אך נראה שהנסיגה מהתחזיות לשנת הכספים 2016 לא מדאיגה את המשקיעים. החברה הודיעה שבסוף יולי או בתחילת אוגוסט היא תערוך יום משקיעים ובו תדון ביעדיה החדשים לשנת הכספים 2016.

להערכתנו, העובדה שההנהלה כבר לא מצפה להגיע ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) מתואם של 9-9.5 מיליארד דולר, מדגישה את העובדה שיש אתגרים בעסקיה הבסיסיים של החברה. באופן ספציפי יותר, בכל הקשור ללחצים על הרווחיות הגולמית של עסקי בתי המרקחת - שההנהלה סימנה כהפתעה השלילית הגדולה ביותר של הרבעון - אנו סבורים שזה עשוי להיות עניין חולף, אם תתמתן המגמה הנוכחית בתחום הגנריקה.

במבט קדימה, עם לוח הזמנים של ההשקות הגנריות והפוטנציאל לחיסכון בעלויות, אנחנו עדיין סבורים שהסיפור של וולגרין אטרקטיבי.

אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לשנים הקרובות: בשנת הכספים 2015 אנו מצפים לרווח נקי של 4 דולר למניה, בעוד התחזית הקודמת שלנו הייתה ל-4.25 דולר; בשנת הכספים 2016 הרווח השנתי הצפוי למניה, להערכתנו, הוא 4.68 דולר במקום 4.9 דולר. השינוי בתחזיות משקף את השחיקה ברווחיות הגולמית. הרווח הנקי פרופורמה שאנו צופים ב-2016 הוא 5.24 דולר למניה (6 סנט פחות מהתחזית הקודמת), והוא מבוסס על הערכה של מס בשיעור 27%.

מחיר היעד שלנו למניה יורד מ-87 דולר ל-84 דולר, אך הוא עדיין מהווה פרמיה על מחיר השוק - כעת של כ-15%. המלצתנו למניה נותרת ללא שינוי, "קנייה".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם