ירידות בסיום המסחר באירופה לאחר ראלי תלת-יומי חד

הערכות: רווחי החברות הגדולות באירופה צפויים לצמוח בכ-18% ברבעון השני ■ היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

מרבית בורסות אירופה ננעלו ביום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי (ו') בירידות, בהמשך לנטייה לירידות באסיה והנעילה החיובית אמש בוול סטריט. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקני.

רווחי החברות הגדולות באירופה צפויים לצמוח בכ-18% ברבעון השני של 2014, לעומת הרבעון המקביל ב-2013. כך לפי נתונים שנאספו על ידי Thomson Reuters המייצגים את צפי האנליסטים לחברות במדד ה-Stoxx 600. מבין 10 הסקטורים המיוצגים במדד, 9 סקטורים צפויים לרשום גידול ברווחים. סקטור הצריכה של מוצרים לא מחזוריים, כגון מזון, צפוי לרשום גידול של 52.8% ומנגד סקטור חברות התשתיות צפוי לרשום ירידה ממוצעת של 13% ברווח.

בורסות אירופה סגרו אתמול ראלי תלת-יומי החד ביותר מאז חודש אפריל. מדד Stoxx Europe 600 נחלש היום בכ-0.3% לאחר שעלה כ-2.1% ב-3 הימים האחרונים.

שר האוצר הגרמני וולפגנג שובל (Wolfgang Schaeuble) אמר אתמול בברלין כי קצב הצמיחה של כלכלת גרמניה עשוי לעלות מעבר לתחזיות הממשלה ב-2014 וב-2015. היום פורסם בגרמניה כי ההזמנות ממפעלים נפלו ב-1.7% בחודש מאי לאחר עלייה של 3.4% בחודש הקודם.

מניית הבנק Erste Group ירדה בחדות לאחר שצפתה הפסד שנתי ב-2014. מניית איזיג'ט עלתה במסחר לאור גידול בתפוסה בטיסותיה.

נטייה לירידות באסיה

בורסות אסיה נסחרו הבוקר (ו') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, למרות הנעילה החיובית בוול סטריט אמש. יפן עלתה, והונג קונג ובורסת שנגחאי ירדו.

בוול סטריט אמש התקיים יום מסחר מקוצר שננעל ב-20:00 בעליות של עד 0.6%. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 ננעלו בשיאים חדשים על רקע דוח התעסוקה החיובי שהפתיע אתמול לטובה.

לפי הדוח, 288 אלף משרות חדשות נוספו למשק ושיעור האבטלה ירד לרמה של 6.1% מ-6.3%. נתוני אפריל עודכנו מעלה ל-304 אלף משרות מ-282 אלף ונתוני מאי עודכנו מעלה ל-224 אלף מ-217 אלף. בשוק ציפו ליצירת 215 אלף משרות וכן על יציבות בשיעור האבטלה. מתחילת השנה נוספו עוד 231 אלף משרות בחודש בממוצע, 19% יותר מאשר בשנת 2013. בשוק חששו כי אם הנתונים יאכזבו, ייתכן וזה היה גורם לפדרל ריזרב לשקול העלאת ריבית מוקדם מהמתוכנן.

"דוח התעסוקה היה בשורה מרעננת לשווקים, שאיששה כי כלכלת ארה"ב בדרך הנכונה להתאוששות", אמר מסאקי ימאגוצ'י (Masaaki Yamaguchi), אסטרטג שווקים בבנק נומורה. "זה מתדלק את השווקים", לדבריו.

המדד האזורי באסיה רשם את רצף העליות השבועיות הארוך ביותר מאז 2012. ה-MSCI אסיה עלה ב-0.3% והוסיף 1.8% בסיכום שבועי - הזינוק החד ביותר מזה 3 חודשים.

גם נגיד הבנק האירופי מריו דראגי סיפק אתמול רוח גבית לשווקים כשאמר כי ריביות ההלוואות יישארו קרוב ל-0% לתקופה די ארוכה וכן תוכנית התמריצים שנחשפה בחודש שעבר.

המניות הסיניות רשמו שבוע שני ברציפות של עליות שערים. נציין את מניית Zhejiang Hangzhou Xinfu Pharmaceutical, שזינקה בחדות לאחר שקיבלה אישור רגולטורי למכור נכסים ולרכוש ממניותיה בחזרה. מנגד, מניית Rizhao Port Co צנחה בחדות.