Mvalve קיבלה הלוואה של 15 מיליון דולר מ-BSC

ההלוואה שתהפוך לאקזיט? בוסטון סיינטיפיק כללה בהסכם גם אופציה לרכישת החברה שמפתחת פתרון לדליפה בשסתום הלב ב-200 מיליון דולר

ביומד / צילום: פוטוס טו גו
ביומד / צילום: פוטוס טו גו

חברת MValve, המפתחת פתרון לדליפה בשסתום הלב המיטראלי, קיבלה הלוואה הניתנת להמירה למניות בהיקף של 15 מיליון דולר מחברת BSC International Holdings, חברה מקבוצת בוסטון סיינטיפיק. כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי ל-BSC ישנה אופציה לרכוש את החברה ב-200 מיליון דולר.

Mvalve הוקמה ב-2012 על ידי ד"ר מאוריס בוכבינדר, ממציא הטכנולוגיה, יחד עם אסיף סטופמן, המשמש גם כמנכ"ל החברה. סטופמן הוא שותף בקרן XT Investments (לשעבר עופר הייטק), קרן ההשקעות בהיי-טק של האחים עופר. הקרן היא גם המשקיעה היחידה ב-Mvalve המתועדת במאגר הקרנות IVC.

בשנים האחרונות Xt Investments ממעטת בביצוע השקעות חדשות, אך נראה כי Mvalve היא יוצאת הדופן. לעומת זאת, היו לקרן כמה מימושים לאחרונה - היא בעלת מניות בלומניס ובאנזימוטק שהנפיקו בנאסד"ק.

Mvalve פועלת באופן חשאי ואין לה אתר אינטרנט פעיל. מלבד מידע כללי לגבי תחום פעילותה בנושא תמיכה בלב לטיפול בדליפות במסתם המיטראלי, היא אינה חושפת את הטכנולוגיה שלה. על פי הפטנטים שרשמה החברה, נראה כי מדובר במכשיר שתפקידו לתמוך בפעילות המסתם הקיים, ולא להחליפו.

דליפה במסתמי לב היא בעיה שנובעת לרוב מבלאי תלוי גיל, מפגם גנטי או מזיהום חיידקי, ויכולה לסכן חיים, וכן להוביל לירידה חמורה באיכות החיים. ניתוח לב פתוח היה עד לפני כמה שנים הברירה היחידה של הסובלים מדליפת מסתם. בשנים האחרונות פותחו, בין היתר על ידי החברות PVT ו-וונטור הישראליות, שיטות להחלפת אחד ממסתמי הלב - המסתם האאורטלי - באמצעות צנתור. החברות הללו נמכרו בסכומים גבוהים.

החלום הבא הוא החלפה בצנתור של המסתם המיטראלי. שוק זה צפוי להיות הרבה יותר גדול, אך המשימה מורכבת יותר. בזכות הידע הרב שנצבר בישראל בתחום המסתמים, פועלות היום בארץ חברות רבות בתחום, ביניהן Valtech Cardio, שבה השקיעו הקרנות פרגרין ופרטק, Valcare, שבה השקיעה חברת אקסלמד של מורי ארקין ואורי גייגר, Mitrassist מקבוצת טרנדליינס ונאו-ווסק הנסחרת בקנדה, שבה מושקע יו"ר טבע היוצא, ד"ר פיליפ פרוסט.