בעבור הישראלים, "זאפ" הוא שם גנרי להשוואת מחירים. בעבר קם לאתר מתחרה - אתר "כמה", אך הוא לא הצליח להיכנס לתודעת הצרכנים הישראלים. לאחרונה קם אתר חדש, אתר ret, שבניגוד לזאפ השייך לקבוצת דפי זהב, הוקם ומנוהל על-ידי צעיר תל-אביבי, אלעד מרגלית.
אתר ret מציג כ-500 קטגוריות וכ-1.5 מיליון מוצרים, אך מה שבעיקר מיוחד בו הוא המודל העסקי שלו - החנויות אינן משלמות לו על מנת להופיע בו. בראיון מיוחד בתוכנית ברקוד ב"גלובס TV" מסביר היזם איך זה עובד, ומדוע המודל הזה משרת טוב יותר את הצרכנים:
- למה בעצם לחפש ב-ret ולא בזאפ?
"היתרון של ret על פני המתחרים הוא שיש בו הרבה יותר חנויות, וזאת משום שאצלנו לא צריך לשלם כדי להופיע באתר".
- אז אם יש לי חנות, אני יכולה לפרסם את המוצרים שלי באתר מבלי לשלם?
"בדיוק. אפשר פשוט להירשם, לפתוח חנות באינטרנט - והמוצרים יופיעו".
- אז ממה האתר מרוויח?
"אצלנו חנות יכולה לפרסם את עצמה, אבל היא לא חייבת. יש לנו מודעות ממומנות, בדיוק כמו בגוגל, ומי שרוכש מודעה ממומנת מופיע למעלה באזור ייעודי לכך".
- האתר מציג את כל המוצרים בכל הקטגוריות?
"כן, אנחנו מציגים את כל המוצרים של כל החנויות, ויש קטגוריות שיש לנו בהן יותר מוצרים, כי החנות בוחרת להציג כמה שיותר מוצרים".
- מה אנחנו מחפשים הכי הרבה?
"הסלולר הוא הקטגוריה המובילה, וכמובן, חשמל ואלקטרוניקה - מחשבים, טאבלטים. בתחום הטלוויזיות היה גידול של 30% בחיפושים לקראת המונדיאל. בקיץ הזה ראינו עלייה גם בחיפוש של בריכות שחייה ושל טרמפולינות".
- ומה לגבי חוות-דעת?
"אנחנו בודקים את חוות-הדעת שמתפרסמות, גם על החנויות וגם על המוצרים, כנגד הצגת חשבונית".
- איך אתם מטפלים בתופעה של הצגת "מוצרי פיתוי" שמטרתם להכניס את הגולשים לאתר למרות שהמוצר לא קיים?
"זו באמת תופעה שקיימת. כשאנחנו מזהים מקרה כזה אנחנו מזהירים את החנות, ואם היא לא מתקנת את עצמה - אנחנו מסירים אותה מהאתר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.