נעילה מעורבת בבורסות אירופה: לונדון ירדה, פריז ופרנקפורט עלו

בסין דווח היום כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-2.3%, (עד יוני) , לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 2.4% ולעומת 2.5% בחודש מאי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים, לאחר שאתמול ננעלו המדדים המרכזיים ביבשת בירידות חדות במקביל למגמה שלילית שחתמה את המסחר בוול סטריט, ועל רקע עליות בניו-יורק היום. בורסת לונדון ירדה, פריז ופרנקפורט עלו עד 0.4%.

מדד הבנצ'מרק של היבשת, הסטוקס 600, עלה קלות לאחר שאתמול השיל מערכו 1.4%, הירידה החדה ביותר מזה כחודשיים. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות.

היום יתפרסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, כאשר המשקיעים ינסו לחפש רמזים לגבי המועד שבו יבחר הבנק המרכזי של ארה"ב לשנות כיוון ולהעלות את הריביות.

מניות הבנקים האזוריים רושמות היום עליות. נציין את UniCredit Spa , BBVA וכן את Nordea Bank .

המסחר בבורסות אסיה (ד') נחתם תוך ירידות במדדים המובילים, לאחר סגירה שלילית בוול סטריט אמש ועל רקע פרסום נתון מאקרו בסין.

בסין דווח היום כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-2.3%, (עד יוני) , לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 2.4% ולעומת 2.5% בחודש מאי. מנגד, מדד המחירים ליצרן רשם ירידה של 1.1%, הירידה ה-27 ברציפות.

"השווקים מודאגים בגלל הפדרל ריזרב", אמר לסוכנות בלומברג מייסד Sri-Kumar Global Strategies. "אם המשקיעים יחשבו שהעלאת הריבית תבוא מוקדם מהצפוי, שוקי המניות יגיבו בהתאם. הבעיה היא שלא רואים חוזק רוחבי בכל כלכלת ארה"ב. להערכתי השווקים נכנסו לתיקון שיימשך מספר חודשים".

בזירת המאקרו באירופה פורסם אתמול בגרמניה נתון המאזן המסחרי לחודש מאי שהצביע על התרחבות העודף המסחרי לרמה של 18.7 מיליארד אירו (שנתי) לעומת 17.3 מיליארד אירו בחודש אפריל. אנליסטים ציפו כי העודף יצטמצם לרמה של כ-15.5 מיליארד אירו.

מנגד, הגירעון המסחרי בצרפת, הכלכלה השנייה בגודלה באירופה, התרחב ל-4.9 מיליארד אירו, בעוד אנליסטים ציפו כי הוא יוותר ללא שינוי ברמה של 4.1 מיליארד דולר. בבריטניה פורסם כי תפוקת הייצור בחודש מאי ירדה ב-1.3%, בעוד הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.4%.

בטוקיו בלטו בירידות חדות מניות מיצובישי מוטור, סוני, נינטנדו, נומורה ופנאסוניק. בסיאול בולטת בירידות מניות פוסקו ו-LG אלקטרוניקס.