בועה? החברה ללא הכנסות ורווח - המניה זינקה 25,000%

חברת CYNK עומדת מאחורי אתר בשם introbiz.com שפועל כמעין רשת חברתית בתשלום ■ החברה נסחרת ב-OTC, ובשנים 2011-2013 לא היו לה הכנסות, והיא הפסידה 1.5 מיליון דולר

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המניה של חברת Cynk Technology הנסחרת מעבר לדלפק (OTC) בוול סטריט לפי הסימול CYNK טסה קרוב ל-25,000% מאז ה-17 ביוני. הבעיה היחידה היא שלא ברור האם השווי של החברה שעומדת מאחורי המניה מצדיק זינוק יוצא דופן שכזה ולכן נשאלת השאלה האם מדובר באחד התסמינים של בועה חדשה בוול סטריט?

מניית החברה השלימה מהלך עליות מדהים מרמה של 0.1 דולרים למניה ב-17 ביוני, עד למחיר של 14.71 דולר מחיר סגירת המניה אתמול, שהביא את החברה לשווי שוק של 4.29 מיליארד דולר.

לשם השוואה, מניית אפל, שנחשבת לאחת המניות עם הביצועים הטובים בוול סטריט, זינקה "רק" ב-18,000% מאז שהיא הונפקה ב-1980.

חברת CYNK עומדת מאחורי אתר בשם introbiz.com, שמציע למשתמשים "לקנות או למכור את האפשרות להתחבר מבחינה חברתית לאינדיוידואלים כגון מפורסמים, בעלי חברות ומומחי היי-טק", כך לפי התוכן המופיע באתר. כלומר, האתר פועל כמעין רשת חברתית שבה המשתמשים משלמים כדי להתחבר לאנשים אחרים.

כאמור, החברה נסחרת ב-OTC ולכן אינה מחויבת בכללי הדיווח הפיננסי של החברות הנסחרות בבורסת ני-יורק או בנאסד"ק. בחודש מארס השנה החברה אף הודיעה ל-SEC כי היא אינה יכולה לפרסם את הדוח השנתי שלה. לכן, לא ברור מי רכש את מניות החברה כאשר לא קיימים נתונים מעודכנים לגבי היקף נכסיה, רווחיה והכנסותיה. מעבר לכך, בדוחות שפרסמה החברה ב-2011 עד 2013 לא היו לה הכנסות והיא דיווחה על הפסד של 1.5 מיליון דולר ב-2013.