הטיפ היומי: מניה עם פוטנציאל אפסייד לקראת מיזוג גדול

במחלקת המחקר של דויטשה בנק ממליצים על Lafarge ב"קנייה", במחיר יעד של 73.7 אירו - פרמיה של כ-17% על מחירה בשוק

חברת Lafarge / צילום: רויטרס
חברת Lafarge / צילום: רויטרס

חברת Lafarge היא יצרנית מובילה של חומרי בנייה, ובהם מלט, בטון וגבס. החברה נסחרת בבורסה הצרפתית (סימול: LG:FP) ושווי השוק שלה הוא כ-18 מיליארד אירו.

באחרונה הודיעה החברה על מיזוג עם חברת ענק נוספת בתחום, Holcim השוויצרית, שיושלם בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים. בשבוע שעבר, כצעד בדרך לקבלת אישורים כאלה, החברות פרסמו רשימת נכסים שבכוונתן למכור.

להערכתנו, הרשימה אמורה להרגיע את המשקיעים שבכוונת ההנהלה לבצע את העסקה. אך נותרה עוד דרך ארוכה: השאלות בנוגע למכירת הנכסים ולוח הזמנים נותרות שאלות מפתח. עם זאת, המיזוג הפוטנציאלי מסמל אפשרות למינוף תפעולי משמעותי, חיסכון מהותי בעלויות ותזרים מזומנים משופר, כך שאנו רואים אפסייד למניה.

אנו מדגישים כמה נקודות שקשורות לרשימת הנכסים למכירה. החברות זיהו נכסים למכירה בהיקף של כ-3.5 מיליארד אירו, אף אחד מהם לא מפתיע, והתוצאה של מכירתם תהיה הורדת חשיפה לאירופה מ-31% לכ-25%. להערכתנו, זהו צעד הגיוני מבחינה תחרותית. ההנהלה ציינה שתישקל אפשרות למכור נכסים נוספים, ואנו מעריכים שבעתיד תוכרז הכוונה למכור נכסים במרוקו, בהודו ואולי אף בארה"ב.

לפראג' נמצאת בדיאלוג עם הרשויות באירופה, והיא הודיעה שהיא מתכננת להגיש את כל המסמכים הנדרשים במהלך הקיץ. בחברה מאמינים שהמיזוג יושלם במהלך המחצית הראשונה של 2015.

אנו מצפים לעוד חדשות בנוגע למכירת נכסים במחצית השנייה של 2014. נכון להיום, שתי החברות דיווחו על עניין רב בנכסים שהועמדו למכירה.

לאור הפוטנציאל במיזוג בין לפראג' ל-Holcim, מחיר היעד שלנו למניה מבוסס על מכפיל EV/EBITDA משולב של 7 לשנת 2017. הסיכונים הכרוכים בהשקעה כוללים שינויים מקרו-כלכליים, תמחור בתעשייה, סיכונים הקשורים להנהלה וסיכון רגולטורי שקשור למיזוג עצמו.

המלצתנו למניית לפראג' נותרת ללא שינוי, "קנייה", ומחיר היעד נשאר 73.7 אירו - פרמיה של כ-17% על מחירה כעת.

מחלקת המחקר, דויטשה בנק

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם