חברת LINE היפנית, העומדת מאחורי אחת מאפליקציות ההודעות המיידיות הפופולריות בעולם, בדרך להפוך לציבורית. החברה הגישה לאחרונה מסמכים לקראת הנפקתה בבורסה של טוקיו לפי שווי של 9.85 מיליארד דולר, כך דיווחו היום (ג') מספר אתרי חדשות ברחבי העולם.
אפליקציית LINE, שמאפשרת ללמעלה מ-400 מיליון המשתמשים הרשומים שלה לדבר זה עם זה באמצעות הודעות, רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של כ-143 מיליון דולר, יותר מפי שלושה מהרבעון המקביל ב-2013.
בשנה שעברה הכנסות החברה הגיעו ל-510 מיליון דולר והאפליקציה הגיעה למקום הראשון באפליקציות המכניסות ביותר ב-2013 שאינן משחקים, על-פי ניתוח של חברת האנליטיקה App Annie.
המודל העסקי של LINE מבוסס על הכנסות מרכישות בתוך האפליקציה של סטיקרים מונפשים, משחקים וחשבונות רשמיים לעסקים ולסלבריטאים.
ל-LINE יש תחרות ישירה מול האפליקציה של WhatsApp, שכזכור נמכרה בתחילת השנה לפייסבוק תמורת 19 מיליארד דולר. בשוק האסייתי התחרות צמודה למדי ואחת המתחרות האזוריות הגדולות היא חברת WeChat הסינית של תאגיד האינטרנט Tencent.
במקביל, חברת רקוטן רכשה השנה את חברת וייבר שהוקמה בישראל ב-900 מיליון דולר. אפליקציית וייבר אמנם מאפשרת גם היא לשלוח הודעות טקסט, בדומה ל-LINE ומתחרותיה, אך עיקר הכוח שלה הוא בשיחות קוליות חינמיות מבוססות רשת האינטרנט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.