בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות; כלכלת סין המשיכה לצמוח

הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמחה ברבעון השני של השנה ב-7.5% בחישוב שנתי, בהתאם לתחזיות המוקדמות ■ יו"ר ג'נט ילן תמשיך היום את העדות החצי שנתית בקונגרס

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות לאחר נעילה שלילית אתמול באירופה ובוול סטריט ועל רקע נתוני צמיחה טובים שפורסמו בסין.

מדד הסטוקס 600 טיפס במעל ל-1% לאחר שבשבוע החולף רשם את הירידה החדה ביותר בשלושת החודשים האחרונים בעקבות הכישלון של הבנק הפורטוגלי בנקו אספיריטו לשרת את חובותיו ובכך העלה חשש כי כל מגזר הבנקאות בגוש האירו נמצא בקשיים.

מנהיגי גוש האירו נפגשים היום בבריסל במטרה לדון בהיקף הסנקציות שיוטלו על רוסיה בשל המעורבות שלה בקונפליקט באוקראינה.

בבריטניה פורסם כי האבטלה בבריטניה נפלה לרמתה הנמוכה ביותר מאז סוף 2008 - 6.5% לעומת 6.6% בחודש הקודם.

מניית Gtech SpA מטפסת ב-3% לאחר שהודיעה על רכישת חברת International Game Technology תמורת 4.7 מיליארד דולר. ריו טינטו מוסיפה 1.8% לאחר שהודיעה כי תפוקת העופרת ברזל צמחה ב-11%.

כלכלת סין צמחה ב-7.5%

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה ברקע מגמה דומה שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, צמחה ברבעון השני של השנה ב-7.5% בחישוב שנתי, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

ועוד בסין: מכירות הבתים במחצית הראשונה של 2014 נפלו ב-9.2% ל-2.56 טריליון יואן (412 מיליארד דולר), לפי נתונים שפרסם המשרד הלאומי לסטטיסטיקה. על פי פרשנים בסין, הביקושים עדיין חלשים בשל הידוק האשראי למגורים, אך חולשה זאת התאזנה מהורדת מחירים על ידי המוכרים, עובדה שעזרה למשוך קונים.

ענקית הכרייה האוסטרלית Rio Tinto ריכזה עניין ברקע דיווח כי הפקת עפרות הברזל זינקה ברבעון השני של השנה.

בשבוע שעבר פורסם כי הפדרל ריזרב צפוי לסיים את רכישות האג"ח החודשיות באוקטובר הקרוב - הוא ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף 15 מיליארד דולר באוקטובר בפעם האחרונה. העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תגיע ב-2015. הבנק המרכזי יפרסם תוכנית יציאה מפורטת מההקלה המוניטרית בהמשך השנה.

יו"ר הפד ג'נט ילן מסרה אתמול עדות בקונגרס וענתה על שאלות הקשורות למדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי. ילן הפתיעה ואמרה למחוקקים כי הבנק המרכזי עדיין צריך להמשיך במדיניות התמריצים הן בשל החולשה בשוק העבודה והן משום שהאינפלציה עדיין לא הגיעה ליעד שהציב הבנק. "למרות שהכלכלה ממשיכה להשתפר, ההתאוששות עדיין לא הושלמה", אמרה ילן והוסיפה כי הריביות ישארו נמוכות במשך תקופה ארוכה. עדותה החצי שנתית של יו"ר הפד תימשך גם היום.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]