המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; מניית אינטל זינקה 9.2%

אינטל זינקה בעקבות דוחות הרבעון השני ■ מאקרו: מדד ה-PPI עלה מעל הצפי; התפוקה התעשייתית מתחת לצפי ■ ספר הבז' הצביע על המשך התאוששות בסקטורים השונים

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות, לאחר פרסום נתוני מאקרו, ביניהם ספר הבז', ועל רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה ועדותה החצי שנתית של יו"ר הפד ג'נט ילן בקונגרס. עונת הדוחות שנכנסת להילוך גבוה עמדה גם היא במוקד.

יו"ר הפד ג'נט ילן פתחה אתמול את העדות בקונגרס וענתה על שאלות של המחוקקים, הנוגעות למדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי. ילן המשיכה לדבוק בעמדתה וטענה כי ההתאוששות הכלכלית עדיין לא הושלמה והמצב הכלכלי עדיין מחייב מדיניות מרחיבה. "דברים אלה מחזקים את ההערכה שהבנק הפדרלי לא יבצע העלאת ריבית עד המחצית השנייה של 2015 לכל הפחות, מה שמציב את הדולר בעמדת נחיתות", מציינים בחברת FXCM.

"ילין החזירה את הפרופורציות לשווקים - פרמיית הסיכון עולה מעט", מציין אלעד שמש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס. "במקביל לאווירה האופטימית בשווקים אשר החלה להניע מהלך עליות הודיעה אמש נגידת הבנק הפדרלי כי מניות רבות, מהשורה השנייה בעיקר, מתומחרות גבוהה מדיי ושלחה את מדד הראסל 2000 למימוש ראשוני. מנגד ענקיות הפיננסים החלו לדווח והכו את התחזיות ובכך הושג איזון באמצעות מניות השורה הראשונה".

ריצ'ארד פישר, ראש שלוחת הפד בדאלאס, אמר היום כי הפד צפוי להתחיל להעלות את הריבית בתחילת 2015, אם לא לפני כן. את הדברים אמר בנאום באוניברסיטת דרום קליפורניה.

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד המחירים ליצרן לחודש יוני, שעלה ב-0.4%, לעומת הצפי לעלייה של 0.2%. להוציא מחירי אנרגיה, מזון ומסחר, עלה המדד ב-0.2%.

עוד פורסם נתון התפוקה התעשייתית, שעלה בחודש יוני ב-0.2%, לעומת הצפי לעלייה של 0.4%.

עוד פורסם ספר הבז', המודד את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפד. על פי הדוח, הכלכלה האמריקנית ממשיכה להתרחב בקצב בינוני עד מתון. הוצאות הצרכנים עלו בכל המחוזות, וגם הייצור ותנאי שוק העבודה משתפרים. עם זאת, נרשמו מחירים גבוהים עבור בשר, מוצרי חלב וחומרי בנייה, ו-6 מחוזות דיווחו שהמחירים הללו משפיעים על שאר השוק.

מניות במוקד

אפל הודיעה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית המחשבים IBM , במסגרתו האחרונה תשווק את מכשירי אפל ללקוחותיה העסקיים. כמו כן IBM תפתח שירות ענן מיוחד למכשירים הללו ואילו אפל תספק תמיכת חומרה.

אתמול דיווחו יאהו ואינטל על תוצאותיהם ברבעון השני. יאהו אומנם דיווחה על ירידה ברווח הנקי מ-30 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד ל-26 סנט למניה ברבעון השני השנה, אך במקביל הודיעה על שינוי בהסכם מכירת המניות של עליבאבא, לפיו היא תיאלץ למכור 140 מיליון מניות, במקום 208 מיליון מניות בהסכם הישן, לאחר שעליבאבא תונפק תונפק בוול סטריט. הכנסות החברה ירדו ב-4% ל-1.08 מיליארד דולר.

אינטל עקפה את התחזיות ורשמה רווח נקי של 2.8 מיליארד דולר או 55 סנט למניה, על הכנסות של 13.8 מיליארד דולר ברבעון השני של 2014. אנליסטים ציפו לרווח נקי של 52 סנט למניה על הכנסות של 12.7 מיליארד דולר. אינטל העלתה גם את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי.

היום פירסם את תוצאותיו בנק אוף אמריקה ודיווח על רווח של 2.29 מיליארד דולר או 19 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 4.01 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. התוצאות כוללות הפרשה של 4 מיליארד דולר לטובת תשלום של 4 מיליארד דולר לממשל, במטרה ליישב תביעות משפטיות. ההכנסות ירדו ל-21.75 מיליארד .תחזיות האנליסטים שעמדו על רווח של 30 סנט למניה והכנסות של 21.61 מיליארד דולר.

טיים וורנר דחתה הצעה של פוקס לרכישה בהיקף 80 מיליארד דולר.

לדברי ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, "זינגה בדרך לקאמבק. החברה שווה פי 2 מהשווי הנוכחי שלה. מנועי הצמיחה העיקריים של זינגה הם מובייל ופרסום; מספר משתמשי המובייל צפוי השנה לעלות על מספר המשתמשים במחשבים נייחים".

לאחר המסחר יפרסמו בין היתר eBAY , סנדיסק ו-Yum! Brands .