בורסת הנאסד"ק - שיאנית הנפקות IPO בארה"ב ברבעון השני

6 חברות ישראליות ביצעו הנפקות הנפקה ראשונית לציבור בנאסד"ק במחצית הראשונה של 2014 בסכום כולל של 509 מיליון דולר

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

בורסת הנאסד"ק, חברת המסחר הגדולה בעולם המספקת טכנולוגיה ושירותי מסחר ליותר מ-3,000 חברות ומחזיקה ב-26 שווקים ב-6 יבשות, הודיעה לאחרונה כי ברבעון השני של 2014 החלו להיסחר מניות של 79 חברות חדשות, כולל 55 הנפקות ראשונות לציבור (IPO).

במהלך המחצית הראשונה של 2014 בוצעו בנאסד"ק 99 הנפקות IPO - יותר מכל בורסה אחרת בארה"ב, ו-57% יותר ממספר הנפקות ה-IPO בתקופה המקבילה אשתקד. עקב כך, היתה המחצית הראשונה של השנה החזקה ביותר במונחי הנפקות IPO מאז שנת 2000.

במחצית הראשונה ביצעו 6 חברות ישראליות הנפקות IPO בנאסד"ק, כולל לומניס, ורוניס, גלמד, מדיוונד, בורדרפרי וקייט-פארמה, וגייסו סכום כולל של 509 מיליון דולר, כאשר ההנפקה הגדולה מכולן היתה קייט פארמה שגייסה 128 מיליון דולר. זאת לעומת 2 הנפקות בלבד במחצית הראשונה של 2013, אז גייסו אלקוברה וקמהדע סכום כולל של 77 מיליון דולר.

במהלך הרבעון השני 2014 גייסו החברות החדשות בנאסד"ק סכום כולל של כ-8.8 מיליארד דולר בהנפקות IPO, ומתחילת השנה גויסו בהנפקות ראשונות לציבור בבורסה 13.5 מיליארד דולר.

"נאסד"ק ממשיכה לשמור על מעמדה כמובילת שוק ומושכת אליה חברות איכותיות חדשות, המחזקות את השווקים הפיננסיים של נאסד"ק. החברות הישראליות ממשיכות לייצר עניין גובר בקרב המשקיעים בארה"ב על רקע חדשנותן, דבר המייצר הזדמנויות טובות להנפקה וגיוסי הון עבורן בשוק האמריקאי - כפי שניתן לראות מהעלייה בהיקף ההנפקות במהלך התקופה. אנחנו גאים מאוד להיות הבורסה הנבחרת עבור חברות חדשניות ממגוון תחומים המבקשות להנפיק את מניותיהן לציבור, וצופים כי המומנטום החיובי בשוק ה-IPO יימשך גם בהמשך השנה", מסר אסף חומצאני, מנהל פעילות נאסד"ק באירופה והמזה"ת.