עד כמה באמת אוהבים כדורגל בישראל? לגמר המונדיאל יש תשובות

נתוני הצפייה בטלוויזיה שנרשמו כאן לגמר גביע העולם דומים לאלו של אירלנד, אוסטריה ופורטוגל ■ המדינות הכי "מוטרפות" על המשחק באירופה: גרמניה, הולנד, שבדיה ובלגיה

תומאס מולר, נבחרת גרמניה, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס
תומאס מולר, נבחרת גרמניה, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

עד כמה מדינת ישראל אוהבת כדורגל ומחוברת למשחק, אפילו כשהיא שרויה בעיצומה של מערכה ביטחונית - ניתן ללמוד מנתוני הצפייה העולמיים שנרשמו לגמר מונדיאל 2014, שהתקיים בדיוק לפני שבוע בברזיל. המשחק בו גברה נבחרת גרמניה על ארגנטינה 1-0 ושודר בערוץ הראשון רשם בארץ נתח צפייה (Share - אחוז מכלל צופי הטלוויזיה) של 55%, דומה למדינות כגון אירלנד (55.7%), אוסטריה (55.3%) וגבוה משל רומניה (43%). כך עולה מנתונים שאסף אתר broadbandtvnews. הנתונים מתייחסים לאוכלוסייה מגילאי 3 או 4 ומעלה ברוב המדינות (בהולנד, שם ה-share עמד על 74.6%, הנתונים הם מגיל 6 ומעלה).

נתח צפייה במשחק גמר גביע העולם 2014
 נתח צפייה במשחק גמר גביע העולם 2014

שתי המדינות ששלחו נבחרות לגמר רשמו באופן טבעי נתוני צפייה מרשימים למשחק: בגרמניה נרשם share של 86.3%, וממוצע של 34.65 מיליון צופים (יותר מכל מדינה אחרת בעולם). מדובר על משדר הטלוויזיה הנצפה ביותר בתולדות המדינה. בארגנטינה נרשם share של 69.1% (טרם נמסר מספר הצופים הממוצע). מעניין לציין כי דווקא מדינה כמו שבדיה, שבה פופולריים ביותר גם ענפי ספורט אחרים (במיוחד ספורט חורף) - רשם גמר גביע העולם 2.58 מיליון צופים בממוצע, ונתח צפייה של 73.8%.

מלבד גרמניה, ביתר שוקי הטלוויזיה הגדולים באירופה נרשמו הנתונים הבאים: בריטניה - 62.4% נתח, 14.8 מיליון צופים בממוצע; ספרד - 64.9%, 10.7 מיליון (משדר הספורט הכי נצפה בהיסטוריה בו לא מעורבת נבחרת או קבוצה ספרדית); איטליה - 58.1%, 14.2 מיליון; צרפת - 61%, 13.6.

אגב, יש להזכיר גם את חסרונות מדידת ה-share: לרוב היא אינה סופרת צפייה משותפת בברים, מסעדות וכו' - שנחשבת לפופולרית ביותר במהלך אירועי ספורט גדולים כמו המונדיאל. כך שבפועל, ייתכן ונתוני הצפייה הגלובליים בגמר המונדיאל היו אפילו רחבים יותר ממה שצוין כאן.