נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניית יוליוס בר זינקה 8.3%

בטוקיו לא התקיים היום מסחר לרגל חג ביפן ■ מגמה שלילית בוול סטריט על רקע עונת הדוחות שנמצאת בעיצומה ■ בריטניה קוראת להטיל סנקציות חמורות יותר על רוסיה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

ירידות קלות נרשמו היום בבורסות אירופה, כשהסוחרים המשיכו לעקוב אחרי ההתפתחויות באוקראינה ורוסיה וגם בזירות שונות במזרח התיכון. מגמה שלילית נרשמת גם במדדי וול סטריט כאשר עונת הדוחות עומדת במוקד העניין.

מתחזקות העדויות לכך שמורדים אוקראינים הפילו את המטוס המלזי. בריטניה קוראת להטיל סנקציות חמורות יותר על רוסיה לאחר שבשבוע שעבר הוטלו על חברות רוסיות סנקציות כלכליות.

מניית טסקו עלתה ב-1.3% לאחר שענקית הקמעונאות הבריטית הודיעה שהמנכ"ל יעזוב לאחר פרסום אזהרת הרווח.

מניית יוליוס בר זינקה בכ-8% לאחר פרסום תוצאות טובות לרבעון האחרון. יוליוס בר ובנק לאומי דיווחו היום כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי במסגרתו בנק לאומי יפנה אל יוליוס בר לקוחות הנדרשים לשירותי בנקאות פרטית בינלאומית, בעוד יוליוס בר יפנה אל בנק לאומי לקוחות הנדרשים לשירותי בנקאות בישראל.

מגמה מעורבת במחזורים נמוכים נרשמה בבורסות אסיה היום (ב'). בטוקיו לא התקיים היום מסחר לרגל חג ביפן.

ברט ארנדס, פרשן כלכלי באתר "מרקטוואץ'", טוען על בסיס מחקר חדש כי שוק המניות בארה"ב מנופח ולמעשה בועת המניות היום היא לדעתו השלישית בגודלה בהיסטוריה. ארנדס משווה את המצב היום ל-5 הבועות הגדולות בהיסטוריה שאירעו בשנים 1853, 1906, 1929, 1969 ו-1999. הוא מתבסס על מחקר שפרסם אנדרו סמית'רס, יו"ר Smithers & Co, שטוען כי שוק המניות גבוה ב-80% מהערך בו הוא אמור להיסחר. סמית'רס היה מבין הבודדים שהזהירו מבועת הדוט.קום בסוף שנות ה-90.

בהתאם לקריטריונים של סמית'רס במחקר, בכל 5 הבועות שהוזכרו לעיל השוק היה גבוה ב-50% ויותר מהערך ההוגן שלו. בשתיים מהבועות הללו - בשנים 1929 ו-1999 - הוא היה מנופח יותר מכפי שהוא היום. במילים אחרות, כאמור, השוק נמצא היום בבועה השלישית בגודלה בהיסטוריה.

הנחושת נסחרת קרוב לשפל של 3 שבועות, מה שהשפיע על חלק ממניות הכרייה. נציין את ריו טינטו שרשמה ירידה קלה.