עד כמה הכלכלה של הכדורגל בישראל רחוקה אפילו מזו של קפריסין, אפשר ללמוד מעסקת זכויות השידור שנחתמה בסוף השבוע באי השכן. הטרבליסטית אפועל ניקוסיה (אליפות, גביע וסופרקאפ ב-2013/14) חתמה על עסקת שידורים בסכום כולל של כ-9 מיליון אירו לחמש העונות הבאות עם חברת כבלים (ממוצע של 1.8 מיליון אירו לעונה), לשידור כל משחקי הבית של הקבוצה בליגה. ההסכם ירוץ עד תום עונת 2018/19.
כהשוואה, עבור מכירת הזכויות הקולקטיביות בישראל מקבלת כל קבוצה מההתאחדות לכדורגל סכום פיקס של 1.8 מיליון שקל.
ביחד עם אלמנטים פרסומיים נוספים ושידורי טלוויזיה נוספים, תשלם חברת הכבלים סכום כולל של 12.5 מיליון אירו לאפועל בחמש השנים הבאות. מהם אותם אלמנטים נוספים? 500 אלף אירו לעונה (החל מ-2014) עבור פרסום על חולצות המשחק; 80 אלף אירו לכל משחק בית במוקדמות המפעלים האירופים (בממוצע 2 משחקים כאלו בעונה); ובנוסף 140 אלף אירו לעונה עבור פרסום על החולצות במחלקת הכדורסל של אפועל.
יש לציין כי אפועל מכניסה כספים נוספים מזכויות טלוויזיה עבור ההופעות שלה במפעלים של אופ"א.
חברת הכבלים Cytavision מחזיקה בהסכמים עם חלק גדול מהקבוצות בקפריסין, וכבר סגרה עסקאות שידורים למשחקי הבית עם אנרתוזיס פמגוסטה, אומוניה ניקוסיה, אפולון לימסול, ו-AEL לרנקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.