איי.די.איי ביטוח: הרווח זינק ב-55% ברבעון השני לכ-40 מ' ש'

הפרמיות במחצית השנה הראשונה צמחו בכ-12%, לסך של כ-749 מיליון שקל ■ החברה נסחרת בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל - השישי בגובהו בענף

חברת איי.די.איי ביטוח, בניהולו של רביב צולר, משיכה להציג שורה תחתונה טובה עם גידול ברווח לצד צמיחה בפרמיות. חברת הביטוח הישיר דיווחה היום כי רשמה ברבעון השני רווח נקי של כ-40 מיליון שקל - רווח שיא המהווה גידול של כ-55% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

במחצית הראשונה של השנה הציגה איי.די.איי ביטוח רווח נקי של קרוב ל-80 מיליון שקל, המהווה גידול של 46% ביחס למחצית המקבילה. בשורה העליונה גדלו הפרמיות ברוטו בכל פעילויות החברה בכ-12%, לכ-749 מיליון שקל.

איי.די.איי ביטוח מוכרת בציבור הרחב כ"ביטוח ישיר" ופועלת באמצעות שני מותגים -"הקש על החמש" ו"תשעה מיליון". החברה נשלטת על ידי קבוצת צור שמיר של משפחת שנידמן; בעלת המניות השנייה בגודלה היא קרן ההשקעות האמריקאית באטרי. לפני כשנה הונפקה החברה לפי שווי של כמיליארד שקל, וכיום היא נסחרת בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל - השישי בגובהו בענף הביטוח, לאחר חמש קבוצות הביטוח הגדולות.

במגזר הביטוח הכללי המשיכה איי.די.איי ביטוח להציג ברבעון השני צמיחה תוך שיפור ברווחיות, וזאת למרות הרעה מסוימת במדדים הבוחנים שיעורי תביעות בתחומי ביטוחי הרכב רכוש (הביטוח המקיף וצד ג') וענפי רכוש אחרים. הפרמיות בכל פעילויות הביטוח הכללי גדלו ב-13%, הן במחצית והן ברבעון, כשהרווח הכולל לפני מס במגזר פעילות זה צמח בכ-20% במחצית לכ-85 מיליון שקל, ובכ-7% ברבעון לכ-44 מיליון שקל.

במגזר החיסכון לטווח ארוך, שכולל פוליסות חיסכון ואת ביטוחי החיים הטהורים שהחברה שמה דגש שיווקי על מכירתם, הפרמיות צמחו במחצית בשיעור מאוד מתון של 2% לכ-109 מיליון שקל, כשהרווח הכולל לפני מס במגזר זה הצטמק מ-34 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, ל-33 מיליון שקל. ברבעון השני חל גידול של כ-6% בפרמיות, שהסתכמו בכ-56 מיליון שקל, כשהרווח צמח בכ-27% לכ-19 מיליון שקל.

במגזר הבריאות, החברה הציגה גידול של מעל ל-20% הן במחצית והן ברבעון השני, כשהרווח הכולל לפני מס בתחום זה צמח בכ-60% ו-40%, בהתאמה, לכ-16 מיליון שקל ו-7 מיליון שקל.

איי.די.איי ביטוח
 איי.די.איי ביטוח