"אין פאניקה בשווקים, יש שינוי בתמהיל ההשקעות"

אנליסטים ומנהלי השקעות שהתראיינו בסוף השבוע ב-CNBC מעריכים כי התיקון בוול סטריט עשוי להימשך, אולם הוא יהיה קצר-מועד

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

בשבוע שעבר צנח מדד ה-S&P 500 בשיעור החד ביותר בשנתיים האחרונות (בעיקר ביום חמישי), "מדד הפחד" זינק וכמובן גם מפלס חששות המשקיעים מהמשך הירידות. כעת, כמו תמיד, שואלים השחקנים לאן הולך השוק מכאן?

אנליסטים ומנהלי השקעות שהתראיינו בסוף השבוע ב-CNBC מעריכים כי התיקון בוול סטריט עשוי להימשך, אולם הוא יהיה קצר-מועד.

סוני הארטפורד, מנהלת חטיבת שווקי צפון אמריקה בסיטיגרופ, אומרת כי "לדעתי יש כאן שינוי כיוון ולא תיקון (direction ולא correction). אנחנו רואים בהחלט מכירות במגזרי אג"ח תשואה גבוהה או מניות אבל אין פאניקה. יש כאן שינוי תמהיל השקעות בציפיה להפסקת הרכישות של הפד וריבית גבוהה יותר. זה היה צפוי לגמרי וזה מגיע".

ג'וש בראון מ-Ritholtz Wealth Management מציין כי כ-4.8 מיליארד דולר יצאו משוק האג"ח בתשואה גבוהה. "הכסף הגדול מתכונן לשינוי בריביות ולהפסקת ההזרמה של הפד. הם מחפשים מקום אחר לשים בו את הכסף וזה בכלל לא קל למצוא מקום כזה. יש תזוזה לנכסים פחות מסוכנים".

באתר מארקטווטץ' דווח בסוף השבוע כי האסטרטג הראשי של דויטשה בנק, Binky Chadha, לא מודאג מהירידות וגם לא חודש שצפוי תיקון חד של 10% עד 20% בקרוב. זאת, מכיוון שתיקונים כאלה מגיעים בעיקר כשיש חשש מגלישה חוזרת למיתון או האטה ולא בתקופה שהתחזיות הן להתחזקות בכלכלה.

"אנחנו רואים ראלי של אמצע מחזור שיש לו עוד הרבה מקום לעלייה לפני שיגיע תיקון של 10% או יותר. הנתונים מלמדים על כך שתיקון של כ-5% על רקע זעזוע כלשהו בהחלט יכול להגיע אבל השוק יחזור לעלות מהר מאוד לאחר מכן", הוא כתב בסקירה שפרסם בסוף השבוע.

מאז יוני 2012 זינק מדד ה-S&P 500 בכ-55% אולם צ'אנדה לא מודאג ואומר שזאת התפתחות טבעית לאחר יציאה ממיתון או האטה ממושכים. עוד הוא מציין שתיקונים של 10% או יותר מגיעים בצברים (clusters) בעיקר בתקופה של מיתון כמו בשנות ה-30' של המאה הקודמת או בשנות ה-70' או בתחילת שנות ה-2000.