אפקט המלחמה הגיע גם לענף הרכב. אחרי חצי שנה של עלייה מואצת במסירות לעומת אשתקד נרשמה לראשונה ביולי האטה משמעותית של 14% לעומת יולי 2013. בחודש שעבר נמסרו בישראל 18,466 כלי רכב חדשים לעומת מעל 21 אלף בחודש המקביל.
הירידה נובעת מהקטנת ההזמנות של חברות השכרת הרכב עקב הפגיעה בתיירות, מהשיתוק הכלכלי בדרום מוכה הטילים ומהפגיעה ביכולת הלוגיסטית של יבואני הרכב, שחלק נכבד ממנה מרוכז סביב אשדוד וצומת ראם בדרום.
בחישוב שנתי המספרים עדיין חיוביים: בינואר-יולי נמסרו 153,977 כלי רכב חדשים, עלייה של 15.4%. עם זאת בענף הרכב מעריכים שרוב ההשפעה של מבצע "צוק איתן" תופנם בשוק בנתוני חודש אוגוסט.
ועוד נקודה מעניינת: בשבעת החודשים הראשונים של 2014 זינק נתח השוק של כלי הרכב מתוצרת טורקיה לנתח של 14.6% מכלל השוק הישראלי, עלייה של 4% ונתון חסר תקדים עד היום. בסך הכל נרכשו מישראל מתחילת השנה כלי רכב מתוצרת טורקיה בהיקף של כמיליארד שקלים לפני מסים.
בחלוקה למותגים הובילה יונדאי, שמסרה בינואר-יולי 20,757 כלי רכב, ירידה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקום השני טויוטה עם 17,578 כלי רכב, עלייה של 58%. במקום השלישי קיה עם 16,051 כלי רכב, עלייה של 26%. במקום הרביעי מאזדה עם 11,399 מסירות, עלייה של 57%. במקום החמישי סקודה עם 8,858 מסירות, עלייה של 16.5%. במקום השישי סוזוקי עם 8,587 מסירות, עלייה של 55%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.