הפרמיירליג האנגלית, שעונת 2014/15 שלה תצא לדרך בשבת הבאה (16 באוגוסט), הפכה לאחר היווסדה במתכונת הנוכחית ב-1992/93, כמעט בין-לילה, לליגת הכדורגל המכניסה ביותר בפלנטה. למהפכה הזאת הייתה אחראית בעיקר חברת הלוויין הבריטית BSkyB של טייקון התקשורת רופרט מרדוק, עם החלטתה להשקיע הון תועפות בזכויות השידור.
אך לא ניתן להגיד שראשי הליגה אנגלית נחו על זרי הדפנה לאורך השנים: לזכותם יאמר שהם המשיכו לכל אורך הדרך לרכב על גל המומנטום הכלכלי האדיר. מניתוח שערך פיליפ מק'קוסקר, מרצה בכיר לחשבונאות בבית הספר לעסקים בקובנטרי, עולה כי במהלך 22 העונות שחלפו מאז (עד 2012/13), צמחו ההכנסות של הליגה בשיעור של 1,161% (!): מ-202 מיליון ליש"ט בתחילת הדרך, ועד ל-2.54 מיליארד ליש"ט.
מנצ'סטר יונייטד הייתה ונשארה הקבוצה בעלת המחזור הגבוה ביותר, אך בעוד ב-1993 היא הסתפקה בהכנסות של 25 מיליון ליש"ט בלבד - הרי שב-2013 אלו כבר זינקו ל-363 מיליון ליש"ט. ההכנסה הממוצעת של 20 המועדונים בליגה עמדה ב-2013 על 127 מיליון ליש"ט, לעומת 9 מיליון ב-1993.
אגב, כמו בתחילת הדרך עם Sky, גם כיום ממשיכה הטלוויזיה כמקור ההכנסה העיקרי של הליגה האנגלית הבכירה. ב-2012/13, מתוך סך הכנסות של כאמור 2.54 מיליארד ליש"ט - 47%, או 1.18 מיליארד ליש"ט - הגיעו מזכויות שידור בבריטניה וברחבי העולם. כרטיסים ומנויים למשחקים, על-אף שאלו נמכרים במחירים הגבוהים ביותר בכדורגל העולמי - גילמו רק 22% מההכנסה הכוללת (567 מיליון ליש"ט).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.