ניסיון נוסף של משרד התקשורת להגביר את השימוש בתוכנות לסינון אתרים. לאחר שהמשרד קבע בעבר כי ספקיות האינטרנט יחויבו להציע תוכנות לסינון אתרים בחינם, התברר כי הורים רבים לא ניצלו זאת ולא דרשו מהספקיות את התוכנה.
לפיכך החליט המשרד, שעקב חוסר המודעות של ההורים, לחייב את החברות להגביר את המודעות לתוכנות סינון האתרים ולפנות באופן יזום ללקוחות.
משרד התקשורת שוקל לחייב את חברות התקשורת להציע ללקוחותיהן את שירות הסינון באופן ישיר ויזום, כולל באמצעות משלוח מסרון או דואר אלקטרוני במועד ההתקשרות, בעת חידושה ובכל שנה ושנה. החברות יחויבו לאפשר גם סינון לפי שעות הגלישה והתקנה של תוכנות הסינון גם על מכשיר הסלולר של המנוי.
מהמשרד נמסר כי שיעור המנויים שמקבלים לבקשתם שירותי סינון אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט בחינם, הוא זעום. המשרד סבור כי הדבר נובע מחוסר מודעות בציבור הן לסכנות הקיימות ברשת והן לאמצעים שיכולים לסייע להתגונן מפניהם, וזאת על אף קמפיין נרחב לעידוד המודעות לסכנות ברשת שעלה לפני מספר חודשים.
בנוסף התברר כי החברות שמחויבות לספק את השירותים ללא תשלום, נמנעות מלהציע זאת לציבור הרחב באופן הנדרש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.