לראשונה מאז 2009/10, נייקי תעקוף בעונת הכדורגל הקרובה (2014/15) את אדידס מבחינת כמות הקבוצות להן היא תעניק חסות הלבשה, בקרב 98 המועדונים המרכיבים את חמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, איטליה, ספרד, גרמניה וצרפת). כך עולה ממחקר חדש שמפרסמת סוכנות הייעוץ Repucom.
המותג האמריקאי ילביש העונה 26 קבוצות, לעומת 21 בעונה הקודמת (2013/14); החברה הגרמנית תסתפק השנה ב-18 קבוצות (22 אשתקד). עם זאת, אדידס מנצחת את נייקי בכל הקשור ליוקרת ההסכמים שלה: חמשת החוזים היקרים ביותר של נייקי הם מול ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, פ.ס.ז', יובנטוס ואינטר - הסכמים ששווים בסך הכל 125 מיליון אירו. חמשת ההסכמים המובילים של אדידס הם עם ריאל מדריד, צ'לסי, באיירן מינכן, מילאן ומארסיי - שמוערכים יחד ב-135 מיליון אירו (יש לציין כי אדידס היא בעלת מניות בבאיירן מינכן).
חשוב להזכיר את התחלופה המשמעותית שתתרחש בעונה הבאה (2015/16): אדידס תשמש כספונסרית החדשה של מנצ'סטר יונייטד במקומה של נייקי. אדידס צפויה לשלם ליונייטד כ-75 מיליון ליש"ט בעונה (93 מיליון אירו), חסות ההלבשה היקרה ביותר בתולדות הכדורגל העולמי. בנוסף, אדידס "תשתלט" ב-2015/16 גם על יובנטוס.
למה בכלל משתלם לשתי ענקיות הלבשת הספורט להשקיע את סכומי העתק הללו בחסות הלבשה למועדוני כדורגל? במחקר של Repucom מצוין כי במהלך עונת 2013/14, כ-13 מיליון חולצות משחק רשמיות של 98 המועדונים בחמש הליגות הבכירות נמכרו ברחבי העולם. נתון זה מהווה עלייה של 14% לעומת שנתיים קודם לכן (2011/12).
לליגה האנגלית מיוחסות הכי הרבה מכירות של חולצות משחק רשמיות: למעלה מ-5 מיליון. אחריה בדירוג ספרד (3.1 מיליון), גרמניה (2.3 מיליון), צרפת (1.22 מיליון) ואיטליה (1.18 מיליון).
למרות שנייקי ואדידס מחזיקות יחד ב-45% מהשוק - יש לציין כי 23 מותגי הלבשת ספורט נוספים נותנים חסות לקבוצות מחמש הליגות הבכירות באירופה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.