חברת בריינסוויי , המפתחת ומשווקת קסדה מגנטית לגרוי מוחי לטיפול בדיכאון, רשמה ברבעון הנוכחי הכנסות של 2.5 מיליון שקל לעומת 0.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2013. במחצית הראשונה של 2014 עמדו הכנסות החברה על 5 מיליון שקל, לעומת מיליון שקל בלבד במחצית המקבילה.
2014 היא כבר השנה השניה למכירות המוצר בארה"ב, ואף שההכנסות האבסולוטיות עדיין מעט נמוכות, ניכרת צמיחה. החברה מסרה כי חתמה על הסכמים "מחייבים" להתקנה של 45 מערכות נוספות, אשר ההכנסות מהן טרם הוכרו, ולכן היא אופטימית גם לגבי ההמשך.
הפסדי החברה עומדים על 14 מיליון שקל במחצית לעומת 22 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ירידה של כמעט 50% בהפסדים. ברבעון השני רשמה החברה הפסד של 2.9 מיליון דולר, לעומת 2.4 מיליון ברבעון המקביל. הצמצום בהפסד מגיע בין היתר על רקע השיפור בשיעורי הרווח הגולמי, המגיעים כעת ל-84%, אולם הוא קשור בעיקר בירידה בהוצאות המימון, בשל שיערוך כתבי אופציה למשקיעים פרטיים.
החברה תולה תקוות במהלך שביצעה חברת הביטוח Optum מקבוצת יונייטד, במסגרתו הגדירה כללים לשימוש במכשיר אשר מי שיעמוד בהם, יוכל לקבל החזר ביטוחי מן החברה. כמו כן, החברה מציינת כי גולת הכותרת של הרבעון הייתה קבלת אישור לשיווק המוצר בברזיל.
כיוון שבריינסוויי מוכרת כל מערכת שלה בסכום נמוך ומפיקה את הכנסותיה בעיקר מתשלום עבור כל שימוש במוצר, מעניין לראות את קצב השימוש במכשירים.
בריינסוויי אינה מפרטת כמה מערכות מותקנות תרמו את ההכנסות לרבעון הנוכחי, אולם ידוע כי עד סוף הרבעוןה ראשון של 2014 התקינה החברה 72 מערכות והמתינה להתקנה של 19 מערכות נוספות בעתיד הנראה לעין. כלומר, ברבעון השני נבעו הכנסות החברה בערך מכ-100 מותקנים, כלומר ההכנסות כרגע מכל מכשיר מגיעה לכמה עשרות אלפי שקלים ברבעון. מעניין יהיה לעקוב אחר נתון זה של השימוש במכשירים, שכן הוא יראה האם המוצר של החברה אכן מאומץ על ידי הרופאים, והאם המודל העסקי של החברה מוכיח את עצמו.
בקופת החברה נמצאים היום מזומנים בהיקף של 77 מיליון שקל, וזאת לאחר השקעות שבוצעות בחברה מתחילת השנה, בעיקר על ידי מוסדיים ישראלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.