Fiverr גייסה 30 מיליון דולר עבור שוק השירותים הגדול בעולם

החברה, שמציעה זירת מסחר חברתית שמאפשרת לגולשים ולמכור ולקנות שירותים שונים בעבודה חמישה דולרים ויותר, מתכוונת להשתמש בגיוס הנוכחי כדי להתרחב גלובלית

מיכה קאופמן שי וינינגר / צילום: איל יצהר
מיכה קאופמן שי וינינגר / צילום: איל יצהר

חברת Fiverr הישראלית השלימה סבב גיוס שלישי בהיקף של 30 מיליון דולר בהובלת המשקיעים הקיימים, בהם הקרנות בסמר, Accel, Qumra Capital ומשקיעים פרטיים.

החברה, שמציעה זירת מסחר חברתית שמאפשרת לגולשים ולמכור ולקנות שירותים שונים בעבודה חמישה דולרים ויותר, מתכוונת להשתמש בגיוס הנוכחי כדי להתרחב גלובלית ולשמר את מעמדה כשוק השירותים האינטרנטי הגדול בעולם.

החברה הוקמה על-ידי מיכה קאופמן ושי וינינגר ב-2009 והחלה להציע לגולשים לרכוש ולמכור שירותים בעבור חמישה דולרים, כשהחברה עצמה גוזרת עמלה של דולר אחד מהמוכר. בהמשך הדרך היא הגדילה את האופציות ואפשרה למשתמשים לגבות סכומים גבוהים יותר בעבור השירותים שהם מציעים.

בין השירותים הפופולריים באתר אפשר למצוא משתמשים שמציעים שירותי תרגום, דיבובים, עיצוב לוגואים, איורים ועוד. אפשר למצוא שם מעצבים גרפיים, מתרגמי מאמרים ויועצים עסקיים לצד בובות שיגידו את הטקסט שיישלח להם, אדם שישיר שיר עצוב כשהוא חובש כובע של מיקי מאוס ועוד גיגים משעשעים לא פחות. מדי יום מתווספים באתר אלפי שירותים חדשים ומספקים עבודה לפרילנסרים בכ-200 מדינות ברחבי העולם, לעיתים אף כעבודה שנייה.

הסטארט-אפ פייבר נבחר לחברה המבטיחה ביותר של "גלובס" ב-2012. "עד 2020, מספר העובדים העצמאיים צפוי להכפיל את עצמו, כשתחום הפרילנסרים אונליין גדל בקצב מהיר אף יותר", אמר קאופמן בהודעה לעיתונות שהוציאה פייבר. "הגיוס הנוכחי הוא הכרה במותג שלנו ואמון במה שבנינו בשוק עם פוטנציאל של מיליארד דולרים".
אדם פישר מבסמר ונצ'ר פרטנרס הוסיף כי "אחת מהסיבות הרבות שהופכות את פייבר לכל כך מרגשים היא שזה שוק מבוסס שירותים היחיד שבנוי על פלטפורמות של מסחר מקוון". לדבריו, "בדומה לאיביי או אמזון, צרכנים יכולים בקלות לנווט, לחפש ולרכוש שירותים עם בחירה מתוך מאה קטגוריות ומיליוני שירותים".

ארז שחר מקרן Qumra Capital ויוצא קרן אוורגרין, הוסיף כי "בזמן שעתיד שוק העבודה הולך ונשלט על-ידי פרילנסרים, יזמים ועובדים עצמאיים, פייבר ממצבת את עצמה כבית לקהילה הצומחת הזו".

בראיון שהעניק בעבר ל"גלובס" תלה קאופמן את אחת הסיבות להצלחה לאורך הדרך בשיעורי האבטלה הגבוהים בארה"ב ובמדינות אחרות לצד היכולת של אנשים לעבוד מהבית. "פייבר הגיחה לעולם ופתאום הפכה להיות שחקן לגיטימי שמייצר מקומות עבודה. לא למדינות עולם שלישי כמו במקרה של אאוטסורסינג טיפוסי אלא עבור כל מדינה על הגלובוס. זה משהו שהיה לנו מאוד מאוד חשוב - ליצור מוצר גלובלי שלא מתרכז בשוק מסוים".