מומחה מניות בוול סטריט מזהיר: זהו, החגיגה נגמרה

אסטרטג בברקליס צופה מעבר לתשואות חד-ספרתיות נמוכות בשוק המניות האמריקאי

וול סטריט אירופה בורסה / צלם: בלומברג
וול סטריט אירופה בורסה / צלם: בלומברג

מדד S&P 500 זינקה ב-190% מתחילת גל העליות הגדול במארס 2009 וב-50% מתחילת 2012. בסקירה חדשה שאורכה 34 עמודים וכותרתה "להתרגל לתשואות נמוכות", האסטרטג ג'ונתן גליונה מבנק ההשקעות ברקליס כותב שהתשואות המדהימות אליהן התרגלו משקיעי המניות בשנים האחרונות - מאחורינו.

"שוק המניות האמריקאי עלה באופן מדהים בחמש השנים האחרונות, התאושש ממשבר האשראי, התגבר על משבר החוב האירופי והתרומם על גלי תוכנית ההרחבה הכמותית השלישית של הפדרל ריזרב. S&P 500 בשיא היסטורי", נכתב בסקירה. "הראלי הזה גובה בעלייה ברווחי החברות, רכישות עצמיות של מניות ע"י החברות, עלייה ברמת המינוף וגידול במכפילים".

אחרי תיאור החגיגה של השנים האחרונות, גליונה מתאר את התחזית שלו לעתיד: "המניות בארה"ב עוברות ממצב של ראלי התאוששות לתקופה של תשואות נמוכות כיוון שהעלייה בשולי הרווח והרכישות העצמיות של מניות כבר מגולמות בשוק".

האלמנט המפתיע בסקירה הוא האזהרה מהאטה בצמיחת ההכנסות של החברות. מומחים רבים בשוק מזהירים זה מכבר מהירידה ברכישות העצמיות ובקצב התרחבות שולי הרווח, אך כאמור גליונה מזהיר מהאטה בקטר שמניע את שוק המניות - הצמיחה במכירות.

"צמיחת ההכנסות האטה לשיעור הנמוך מ-3% ואנו מעריכים שהקצב המתון יימשך בשל ההאטה בצמיחת המשק האמריקאי ובעיה באחד ממנועי הצמיחה המרכזיים - מכירות גלובליות", נכתב בסקירה. גליונה טוען כי בהתחשב במכפיל המכירות של ה-S&P 500 היום, קצב הצמיחה במכירות היה אמור לעמוד על 7% כדי להצדיק את המכפיל.

לפיכך, הוא צופה עלייה מתונה של 2% במדד עד סוף השנה ועוד 6% בלבד בשנה הבאה. רחוק מאוד מהתשואות הדו-ספרתיות שליוו אותנו מדי שנה בשנים האחרונות.