החברות הגדולות ביותר בעמק הסיליקון מפרסמות לראשונה את נתוני גיוון העובדים שלהן, ומצרפות לדוחות את ההערה כי הנתונים אינם טובים. אפל היא האחרונה שפרסמה את נתוני הגיוון המגדרי והגזעי שלה, ובמכתב שהתלווה לדוח שיצא אתמול (ג') כתב טים קוק: "כמנכ"ל אני לא מרוצה מהנתונים בדף הזה".
מכתב שמביע אי-שביעות רצון מהנתונים הוא נספח סטנדרטי לדוחות הללו. לסלו בוק, סגן נשיא בכיר לענייני כוח אדם בגוגל, העלה לבלוג פוסט שפרץ את כל הסכרים ושחרר זרם אדיר של נתוני גיוון: "במילים פשוטות, גוגל אינה במקום שבו אנו רוצים להיות כשמדובר בגיוון". מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק, שריל סנדברג, אמרה ל-USA Today: "בפנינו דרך ארוכה". הודעת טוויטר הדגישה כי התעשייה כולה "מתאפיינת בחוסר איזון דרמטי בתחום הגיוון - ואנחנו לא יוצאים מהכלל".
איש לא הכריח את החברות הללו לפרסם את הנתונים, למרות שנעשו ניסיונות לאלצן. אפל, גוגל, וחברות טכנולוגיה אחרות ניהלו קרב של 18 חודשים נגד סאן חוסה מרקורי ניוז בסוגיית חשיפת נתוני הגיוון, לדברי העיתון ב-2010. בנוסף לארבע חברות הטכנולוגיה הגדולות, נמנות יאהו ו-ebay עם החברות שחשפו לאחרונה את נתוני הגיוון שלהן, והנתונים שלהן היו פחות גרועים.
אך התעשייה הציבה רף נמוך. עכשיו כשיש לנו סט של נתונים סטנדרטיים, אנו יכולים לראות עד כמה לקויים ביצועיהן של החברות החמות ביותר בתעשייה בכמה תחומי כוח אדם. הגיוון המגדרי הוא 70:30 לטובת הגברים באפל, גוגל, פייסבוק וטוויטר. הגיוון הגזעי דווח רק לגבי הפעילויות בארה"ב, שבה מהווים ההיספנים והשחורים 9% בממוצע מכוח העבודה של ארבע החברות הללו, על פי נתוני בלומברג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.