נעילה חיובית בוול סטריט; "הכלכלה עדיין במצב שברירי"

כלכלת גרמניה התכווצה ב-0.2% ברבעון השני; כלכלת גוש האירו נותרה קפואה ■ נשיא רוסיה: "נעשה כל שבכוחנו כדי שהקונפליקט יסתיים בהקדם" ■ תביעות האבטלה השבועיות מעל הצפי ■ מחירי היבוא בחודש יולי ירדו בהתאם לצפי

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה חיובית, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה. נתוני המאקרו והדוחות הכספיים ממשיכים לרכז עניין בעוד המשקיעים מתמקדים גם בזירה הגיאופוליטית.

אתמול ננעל המסחר בעליות בהובלת מניות האינטרנט והטכנולוגיה, כאשר נשיא שלוחת הפד בריצ'מונד ג'פרי לאקר העריך כי הפד יתחיל לשנות מדיניות ולהעלות ריביות רק ב-2015 ולא מוקדם יותר. לאקר סבור כי הפד צריך להתחיל ולמכור נכסים כמה שיותר מהר, מאחר והמאזן העצום שלו התנפח לכ-4.4 טריליון דולר בגלל מדיניות ההרחבה הכמותית.

"אולי מרבית הצמיחה ברווחי החברות כבר הייתה מגולמת בשוק ברבעון הזה", מציין ג'ונתן בלק, מנהל השקעות בחברת Ashburton Investments. "חברות שפרסמו דוחות הגונים לא תוגמלו בהתאם. לא היה תיקון של 10% במדד ה-S&P 500 זמן רב ואנו בתקופה של תנודתיות נמוכה מאוד", הוא הוסיף.

פיטר בוקוור, אנליסט שווקים ראשי ב-Lindsey Group, אומר כי "נראה שאנחנו מגיבים עכשיו יותר למה שקורה באירופה וברוסיה מאשר למה שקורה כאן. הכלכלה אצלנו משתפרת אבל היא עדיין במצב שברירי".

נשיר רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום כי רוסיה תעשה ככל שביכולתה על מנת לסיים את שפיכות הדמים באוקראינה. "נעשה כל שבכוחנו כדי שהקונפליקט יסתיים בהקדם, והדם יפסיק לזרום באוקראינה", אמר פוטין בביקור בקרים. "עלינו לבנות את מדינתנו ברוגע וכבוד, ולא לבודד אותה מהעולם החיצון", הוסיף.

באירופה פורסם היום כי כלכלת גוש האירו נותרה בסטגנציה ברבעון השני בעוד אנליסטים ציפו לקצב צמיחה של 0.1%. התמ"ג בגרמניה התכווץ ב-0.2% ברבעון השני, לראשונה מזה כשנה, עניין שמעורר חשש רב בקרב מנהיגי גוש האירו. האינפלציה בגוש האירו טיפסה ב-0.4% ביולי, כך לפי מדד המחירים לצרכן שפורסם היום. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו המקומית פורסמו היום נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שעלו ב-21 אלף ל-311 אלף בשבוע שהסתיים ב-9 באוגוסט, ובכך הגיעו לרמה הגבוהה ביותר מאז יוני, לעומת התחזיות לרמה של 309 אלף.

במקביל פורסמו מחירי היבאו לחודש יולי, שבהתאם לצפי, ירדו ב-0.2%. מדובר בירידה הראשונה מזה 3 חודשים.

הקראש של יצרנית הקנדי

קינג דיגיטל , יצרנית משחק הקנדי קראש, הייתה יחסית יציבה היום לאחר שהשלימה קריסה של יותר מ-40% ביומיים לאחר שפספסה את תחזית ההכנסות בדוחות הרבעון השני שפרסמה ודיווחה על ירידה בכמות המשתמשים הפעילים. בעקבות הדוחות לפחות 5 בנקי השקעות חתכו את ההמלצה ומחירי היעד למניית החברה. (לסיפור המלא)

פריגו דיווחה על צמיחה שנתית של 14.7% בהכנסות לרמה של 4.06 מיליארד דולר. הרווח הנקי החשבונאי ירד ב-54% ל-205 מיליון דולר, אך הרווח הנקי המתואם עלה ב-40% לכ-740 מיליון דולר.

ההמלצות החמות: 4 מניות ביוטק שעשויות לזנק עד כ-70%

וול-מארט , הקמעונאית הגדולה בעולם, דיווחה היום על תוצאות לרבעון השני בהתאם לציפיות המוקדמות, אולם חתכה את תחזיתה לשנת 2014.

סיסקו דיווחה אמש לאחר נעילה המסחר על רווח נקי של 2.2 מיליארד דולר או 43 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הרביעי שלה. ההכנסות הסתכמו ב-12.4 מיליארד דולר. החברה עקפה את תחזית ההכנסות אך פספסה בשורת הרווח.