ההכנסות של ליגת ה-NBA מספונסרים בעונת 2013/14 הסתכמו ב-679 מיליון דולר, עלייה של 5.7% בהשוואה לעונה שלפני כן. כך מפרסם מחקר של חברת IEG, המתמחה בניתוח חסויות בשוק האמריקאי.
מדובר בשיא כל הזמנים עבור ה-NBA, אבל עדיין רחוק מאוד מההכנסות של ליגת הפוטבול האמריקאית - שלפי IEG עומדןת על 1.07 מיליארד דולר.
הסיבה העיקרית לעליית בהכנסות של ה-NBA מהסכמי חסות היא הסכם עתק עם חברת סמסונג שנחתם לאחרונה, בגובה 100 מיליון דולר. עוד שלוש עסקאות גדולות נכנסו לתוקף ונכללו בדוח - עם יצרנית ביגוד הספורט Foot Locker, עם יצרנית הצמיגים Kumho, ועם חברת המשקאות האלכוהוליים Diageo. מאז 2010 צמחו ההכנסות של ה-NBA מספונסרים ב-26%.
לפי הדוח, שבע קבוצות NBA עומדות נהנות מהכנסות גבוהות מהממוצע בכל הקשור לפרסום - בוסטון סלטיקס, ברוקלין נטס, שיקגו בולס, דאלאס מאבריקס, לוס אנג'לס לייקרס, ניו יורק ניקס ואוקלהומה סיטי ת'אנדר. חמש קבוצות נמצאות בלבל התחתון מבחינת הכנסות מפרסום - דטרויט פיסטונס, מילווקי באקס, מינסוטה טימברוולבס, פילדלפיה 76, סקרמנטו קינגס.
לפי מגזין "פורבס", ההכנסה הכוללת של ליגת ה-NBA בעונת 2012/13 הסתכמה ב-4.6 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.