חברת המזון נטו מלינדה מסכמת את המחצית הראשונה של 2014 עם עלייה של 10% ברווח הנקי, שהסתכם ב-33 מיליון שקל.
נטו מלינדה מאגדת את פעילות המזון של קבוצת נטו שבשליטת דודי עזרא. נטו היא ספקית המזון החמישית בגודלה בישראל אחרי תנובה, שטראוס, אסם והחברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל).
בין החודשים ינואר לאוגוסט השנה עלה נתח השוק של נטו מ-4.4% ל-4.6% - כך לפי סטורנקסט. עם זאת, חלק משמעותי ממוצרי החברה (כמו למשל עופות ודגים טריים) אינו מבורקד ואינו נמדד בסטורנקסט, כך שבפועל נתח השוק של החברה גדול יותר.
לנטו מלינדה יש 3 מגזרי פעילות. מגזר מפעלי החברה כולל את טיבון ויל, דלידג, ויליגר ושלושת האופים. מגזר זה הוא היחיד שבו נרשמה צניחה ברווח התפעולי, שהסתכמה ב-22.5%. בזמן שמכירות המגזר עלו ב-5.9% ל-402.7 מיליון שקל, רווחי המגזר ירדו מ-22.5 מיליון שקל ל-17.4 מיליון שקל בלבד.
מגזר נוסף של החברה הוא מגזר היבוא, הכולל את פעילותה בתחום הבשר הקפוא, דגים קפואים וטריים, גבינות, שימורי פירות וירקות ועוד. במגזר זה עלו ההכנסות ב-6.4% ל-348.8 מיליון שקל, אך הרווח זינק פי שלושה מההכנסות והגיע ל-15.4 מיליון שקל - עלייה של 19.6%.
מגזר הפעילות השלישי של החברה הוא השוק המקומי. במסגרת זו החברה עוסקת בשיווק ובהפצה של עוף ובשר טרי בכשרויות מהודרות, דגים טריים, רכזי עגבניות ועוד. מגזר זה רשם את העלייה הגבוהה ביותר במכירות (9.3% +), שהסתכמו ב-441.6 מיליון שקל, ואת העלייה הגבוהה ביותר ברווח (48.3%+) ל-9 מיליון שקל. ואולם, למרות העלייה החדה, שיעור הרווח התפעולי במגזר הוא 2% בלבד, לעומת 4.3% בפעילות המפעלים ושיעור של 4.4% בפעילות היבוא.
בסך-הכול רשמה החברה עלייה של 7% במכירות, שהסתכמו ב-1.19 מיליארד שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-140.7 מיליון שקל והיווה 11.8% מהמכירות, לעומת שיעור של 12.5% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-41.7 מיליון שקל והיווה 3.5% מהמכירות, לעומת שיעור של 3.9% במחצית הראשונה ב-2013.
דוחות קבוצת נטו
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.