נעילה חיובית בוול סטריט; הום דיפו טיפסה 5.5%, אפל 1.4%

מדד המחירים לצרכן טיפס ב-0.1% בחודש יולי, בהתאם לצפי ■ אישורי והתחלות הבנייה עלו מעל הצפי בחודש יולי ■ מניית אפל חצתה את רף ה-100 דולר ומתקרבת לשיא כל הזמנים

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בעליות שערים, לאחר שאתמול הסתיים המסחר במגמה חיובית ומדד הנאסד"ק העפיל לשיא של כ-14 שנים. באירופה נרשמו היום עליות במרבית המדדים המובילים. כיוון המסחר הושפע בנוסף גם מנתוני מאקרו מהותיים שפורסמו לפני פתיחת המסחר.

עיני המשקיעים מופנות לעבר ועידת הבנקאים השנתית שתיפתח מחרתיים בג'קסון הול, וויאומינג. אור הזרקורים יופנה כמובן ליו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן ולנשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי. הנושא המרכזי של הוועידה אומנם יעסוק בשינויים בשוק העבודה אך המשקיעים ינסו לחפש רמזים באשר לעתיד המדיניות המוניטארית שיינקטו הבנקים המרכזיים בעולם, בייחוד לאור העובדה שכלכלת אירופה בקיפאון לאור נסיגה של הכלכלה הגרמנית, והמשקיעים בשוק חוששים מ"יום הדין" שבו הפד יחליט להעלות את הריביות.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין כי "רצף הנתונים החודשיים החלשים שנמדדו בגוש האירו, באו לידי ביטוי באומדן הראשון לצמיחה ברבעון השני של השנה, שעמד על 0 אחוזים, נמוך מממוצע החזאים שעמד על 0.4% במונחים שנתיים . התוצר באיחוד האירופאי צמח ב-0.8% במונחים שנתיים. נתונים אלו מצטרפים לירידה של 0.3% בייצור התעשייתי בגוש האירו ביוני, בהמשך לירידה של 1.1% במאי, ששיקפה ירידה בכל מדינות האיחוד והגוש, ולאינפלציה שירדה ל-0.4% ביולי, לצד המשך המתיחות בין רוסיה והמערב".

"כל אלו מגבירים את הלחץ על הבנק האירופאי, שכבר הביע חשש מגלישת הגוש למיתון. אמנם בהחלטתו האחרונה בחר דראגי להמתין זמן נוסף עד שתתברר השפעת ההרחבות המוניטריות עליהן הודיע בתחילת יוני, אך להערכתנו, על אף שהשפעת השינוי במדיניות אורכת למעלה מרבעון, המשך נתונים חודשיים חלשים יחייבו את הבנק האירופאי לבצע הרחבות נוספות (אולי כמותיות), ולו כדי למנוע הידרדרות באמון הצרכנים והעסקים בגוש."

ב-15:30 פורסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שעלה בהתאם לצפי בשוק ב-0.1% בעקבות עלייה במחירי הבתים והמזון בעוד מחירי האנרגיה ירדו ב-0.3% לראשונה מזה חמישה חודשים. ב-12 החודשים האחרונים המדד עלה ב-2%, ירידה מתונה לעומת חודש יוני. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה עלה גהם הוא ב-0.1% ביולי.

במקביל, פורסמו נתוני אישורי והתחלות הבנייה לחודש יולי שעלו לרמה של 1.05 מיליון ו-1.09 מיליון (בשיעור שנתי) בהתאמה. זאת כאשר הצפי בשוק עמד על עלייה לרמה של 970 אלף ומיליון בהתאמה.

הום דיפו היכתה התחזיות

הום דיפו פרסמה דוחות לפני הפתיחה ודיווחה על רווח של 2.05 מיליארד דולר, 1.52 דולר למניה ברבעון האחרון, כשצפי האנליסטים עמד על רווח של 1.45 דולר למניה.

חברת הכרייה BHP ביליטון הודיעה על כוונתה לפצל את פעילותה בתחום האלומיניום, פחם, מגנזיוםף ניקל וכסף לחברה חדשה.

השמועות בנוגע לאייפונים החדשים של אפל ממשיכות להתרוצץ בעולם ולפי השמועה האחרונה אפל צפויה למתג את האייפון 6 החדש בגודל של 5.5 אינטץ' בשם אייפון 6L.בינתיים, מניית החברה חצתה היום במהלך המסחר את רף 100 דולר, ומתקרבת בצעדי ענק לשיא כל הזמנים שלה 100.72 נקודות (לאחר שביצעה ספליט).

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר הודיע היום כי הוא עוזב את דירקטוריון החברה.