שלוש ירידות גדולות נרשמו במדד התחבורה בחודש יולי: מספר הנוסעים בנתיבי איילון, מספר הנסיעות במיזם השכרת האופניים של תל אביב "תל אופן", ומספר השימושים באפליקציית התחבורה הציבורית Moovit.
אם תרצו - זה הסיפור של חודש יולי 2014 בישראל, לא רק חודש קיץ שצפויה בו האטת פעילות בכל המשק, נוספה ובאה גם המלחמה בעזה. אזרחי ישראל נסעו פחות לעבודה והסתובבו פחות בערים (שבהן שימושים גדולים יותר בתחבורה ציבורית).
מיזם תל אופן קיבל החודש מכה מיוחדת: יולי-אוגוסט הם חודשים שבהם גדל שיעור הנסיעות של תיירים המבקרים בעיר. תיירים הם מקור הרווח העיקרי של מפעילת מיזם האופניים, אשר מחוייבת לספק את השירות במחיר מסובסד לתושבי העיר ולמנויים.
אחוז וחצי ירידה ברכבת הוא נתון ממותן, כשמביאים בחשבון שביולי שני ימי עבודה יותר מאשר בחודש יוני (נתון ההשוואה), ושחופשות מבית ספר תמיד מעלות באופן משמעותי את מספר הנסיעות ברכבת בישראל.
רשמו לפניכם את העלייה הזעירה בגט טקסי. בתוך שבועות תתחיל לפעול בארץ המתחרה הבינלאומית - אפליקציית "אובר" שכבר מגייסת נהגים, והיא עלולה לנגוס בה. ואגד? היא עדיין מסרבת למסור נתונים.
מדד התחבורה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.