תמונה אחת שווה לפעמים כמה מאות מילים. חברת הסטארט-אפ הישראלית כרומטיס נמכרה בשנת 2000 תמורת 4.8 מיליארד דולר, באחד האקזיטים המרשימים (ובדיעבד, המנופחים) של ההיי-טק הישראלי. העסקה ההיא זכורה בעיקר בזכות צילום אחד שבו קבוצה של צעירים חוגגת על חוף הים את ההישג.
הסיפור של כרומטיס ושל חברות נוספות הפך בקרב דור שלם למשאת-נפש. אלפי צעירים ניסו למצוא רעיון מקורי שיוביל אותם להתעשרות מהירה, פחות או יותר. בועת הדוט.קום התנפצה מאז ברעש מהדהד וגם החלומות התעדכנו.
סקר שערכה מכללת ההיי-טק ג'ון ברייס מגלה שרק 18% מהסטודנטים יבחרו לעבוד בסטארט-אפ, בעוד שכמעט מחצית מהסטודנטים (49%) יעדיפו לעבוד בחברות גדולות ומבוססות. ליתר הנשאלים (33%) לא היתה העדפה מובהקת. הסקר נערך לכבוד "שבוע אורקל 2014", אירוע לימודי של קהילת ה-IT בישראל.
הסקר בחן פרמטרים נוספים שמשפיעים על בחירת מקום העבודה בקרב יותר מ-200 סטודנטים בני 20 עד 35. הפרמטר החשוב ביותר ברשימה, באופן צפוי למדי, הוא השכר. הנשים שהשתתפו בסקר התייחסו גם למשתנים נוספים כגון הקירבה למקום המגורים והגמישות בשעות העבודה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.