חממת העל קומבינטור Y מחפשת סטארט-אפים בתחום הרפואה

תוכנית ההאצה מצפה לגידול בהיקף ההשקעות של קרנות הון סיכון בחברות ביוטק וטכנולוגיות דיגיטליות של טיפול רפואי

סם אלטמן / צילום: בלומברג
סם אלטמן / צילום: בלומברג

מה משותף לדרופבוקס, Stripe, Airbnb ו-Reddit? חברות הטכנולוגיה האלה קיבלו חניכה ומימון מ'מכונת הסטארט-אפים' של עמק הסיליקון, "קומבינטור Y".

כעת, תשע שנים לאחר ההקמה, מגייסת תוכנית ההאצה סטארט-אפים בתחום טכנולוגיית הטיפול הרפואי. כדי למשוך אליה כישרונות בולטים בתחום הזה, "קומבינטור Y" מינתה לאחרונה את אליזבת איירונס לשותפה חלקית.

סם אלטמן, הנשיא של קומבינטור Y, אמר לרויטרס כי הוא מצפה לגידול בהיקף ההשקעות של קרנות הון סיכון בחברות ביוטק וטכנולוגיות דיגיטליות של טיפול רפואי. "כשאנו נכנסים לתחום חדש, יזמי ההון סיכון בדרך כלל לא אוהבים את זה", הוא אמר, "לוקח להם כמה שנים להתעשת".

אלא שעמק הסיליקון מגלה יותר ויותר נכונות להכניס את היד לכיס כדי להשקיע בסטארט-אפים מתחום הבריאות. טיפול רפואי דיגיטלי הוא תחום טרנדי במיוחד, שכולל טכנולוגיות ניתנות ללבישה ורשומות אלקטרוניות של טיפול רפואי. התחום זכה להשקעות של 1.9 מיליארד דולר ב-2013, ששיקפו קפיצה של כ-40% מהשנה שלפני כן, כך לפי נתונים של קרן ההון סיכון רוק הלת'.

העניין של קומבינטור Y בטכנולוגיות בריאות משיק להתעניינות דומה בקרב כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, כגון גוגל, אפל וסמסונג. בדומה להן, קומבינטור Y, מקווה לתקוע יתד בשוק הטיפול הרפואי בארה"ב, אשר מהווה כחמישית מהתוצר האמריקאי. "זה הזמו הנכון עבורנו לנסות את תחום הטיפול הרפואי", הוסיף אלטמן.

כתריסר סטארט-אפים מתחום הבריאות הציגו את מוצריהם בפני קהל של עיתונאים ויזמי הון סיכון בכנס של קומבינטור Y שנערך באחרונה. הכנס שיקף את המספר הגדול ביותר של חברות מהתחום שפועלות במסגרת הקרן מאז הקמתה, הוסיף אלטמן. החברות שהציגו בכנס כללו את פרויקט ה-Immunity, שמפתחת חיסון ל-HIV, חברת Gingko Bioworks מבוסטון, המפתחת טיפול להתמודדות עם חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה ועוד.

קרנות השקעה אחרות שפועלות בתחום זה, בהן רוק הלת', מצפות שהכניסה המוגברת של קומבינטור Y לתחום הזה תפתח את הסכר למקורות מימון נוספים. קומבינטור Y מציעה מימון וייעוץ בתמורה ל-6% מההון של הסטארט-אפ. הקרן נוסדה על ידי יזם ההון סיכון פול גראהם.