רגע היסטורי: המנהרה הארוכה ביותר בישראל הושלמה היום לאחר 22 חודשי עבודה מאומצת. המנהרה נכרית במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים, אחד מהפרוייקטים הגדולים והיקרים ביותר בתולדות המדינה.
בחודשים הקרובים, צפויה להיפרץ המנהרה המקבילה, שהינה המנהרה האחרונה בפרויקט זה.
מנהרה מס' 3, מנחל יתלה לאזור מבשרת ציון, כוללת צמד מנהרות באורך של כ-11.6 קילומטר כל אחת, בין נחל יתלה ועד למבשרת ציון. המנהרות הן חלק משמעותי מפרויקט הקמת קו הרכבת בין תל אביב לירושלים. הפרויקט כולל הקמת מסילה כפולה באורך של 57 קילומטר, העוברת דרך נתב"ג ומודיעין ותגיע עד לתחנת 'האומה' בכניסה לירושלים, בעלות שנאמדת בכ-7 מיליארד שקל.
לפי הערכות, זמן הנסיעה בקו יעמוד על כ-28 דקות בלבד, במהירות נסיעה שתעמוד על 160 קמ"ש. ברכבת ישראל מציינים כי בשנה הראשונה לפעילותה, תפעיל הרכבת בין תל אביב לירושלים 4 רכבות בשעה לכל כיוון, בשעות השיא, ותבצע כ-4 מיליון נסיעות בשנה.
הפרויקט כולל 5 מנהרות באורך הכולל של כ-37 קילומטרים וכן 8 גשרים באורך כולל של כ-6.5 קילומטרים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.