ה-NFL בדרך לעוד עסקת שידורים גרנדיוזית, הפעם בשווי 1.4 מיליארד דולר לעונה עם ענקית הלוויין DirecTV. מדובר על עסקה לשידור משחקי יום ראשון מחוץ לשוקים המקומיים במסגרת חבילת ה-NFL Sunday Ticket . כלומר, מי שרוכש את החבילה יכול לצפות בכל משחק פוטבול שמתקיים מחוץ לשוק המקומי בו הוא מתגורר (תושב ניו יורק לא יכול לצפות במשחקים שנערכים בניו יורק וכו').
למעשה מדובר על הארכת ההסכם עם DirecTV שעומד כיום על ממוצע של מיליארד דולר לעונה. ההסכם החדש צפוי, לפי "ספורטס ביזנס ג'ורנל", לרוץ עד שנת 2021 או 2022.
DirecTV פיתחה במהלך השנים את החבילה לפלטפורמות נרחבות. כך למשל, החל מ-2010 היא סיכמה עם חברת הלואו-קוסט JetBlue על הקרנת משחקי הפוטבול של יום ראשון במהלך הטיסות של החברה. היא מציעה צפייה בשידור חי באינטרנט ובסלולר (במחיר 199 דולר לשנה) ואפילו צפייה במשחקים באמצעות קונסולות המשחקים xbox ופלייסטיישן (239 דולר לשנה).
על-פי הערכות, כשני מיליון מתוך 20 מיליון המנויים של DirecTV מנויים על חבילת הבסיס לשידור הפוטבול של יום ראשון, עבורה הם משלמים כ-250 דולר לשנה.
מלבד ההסכם המתגבש עם DirecTV, ליגת הפוטבול האמריקאית חתמה לאחרונה על חוזי עתק משודרגים לשידור הליגה - רשת ESPN חתמה על שידור "מאנדיי נייט פוטבול" עד שנת 2021 בעסקה של 1.9 מיליארד דולר לעונה; רשתFOX מחזיקה בחבילת שידורים עליה היא משלמת 1.1 מיליארד דולר בעונה; רשת CBS משלמת מיליארד דולר בעונה; ורשת NBC משלמת 950 מיליון דולר לעונה על חבילת שידורים משלה. שלוש החברות האחרונות חתומות עד שנת 2022. DirecTV מחזיקה בחבילת משחקי יום ראשון (NFL Sunday Ticket) מאז 1994.
יש לציין כי ליגת הפוטבול נחשבת לעשירה והמכניסה בעולם הספורט, עם הכנסות שיחצו רף של 10 מיליארד דולר בעונת 2014.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.