ענקית המסחר הסינית עליבאבא, שתונפק בוול סטריט בתחילת ספטמבר, דיווחה אמש (ד') על זינוק של 46% בהכנסות הרבעוניות, ובכך היא מסמנת שהקטר של חברת המסחר המקוון הגדולה בעולם אינו מתכוון לעצור בקרוב.
עליבאבא, נזכיר, אחראית על כ-80% מהמכירות המקוונות של המוצרים הקמעונאיים בסין, בעוד ששימוש גובר באינטרנט ושיפור במצבו של מעמד הביניים במדינה סייעו לחברה לייצר מכירות עצומות ששווי המוצרים שלהם האמיר ל-296 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, פי 4 משווי המוצרים שנמכרו ב-EBAY בתקופה זו.
מהנתונים שפרסמה החברה עולה עוד כי נכון לסוף חודש יוני היו לה-279 מיליון קונים פעילים, עלייה של 50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי לבעלי המניות כמעט שילש את עצמו וטיפס לרמה של 1.99 מיליארד דולר או 84 סנט למניה. החברה עדכנה בנוסף כי היו"ר ג'ק מא מחזיק ב-8.8% מהמניות הרגילות של החברה. החברה היפנית Softbank מחזיקה ב-34.1% נכון לסוף הרבעון השלישי בעוד שיאהו מחזיקה כמעט ב-25% ממניות עליבאבא.
ובאשר להנפקת הענק, לפי הערכות ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) של עליבאבא תעלה על 16 מיליארד דולר ותהפוך להנפקה הגדולה ביותר של חברה טכנולוגית. אנליסטים מעריכים כי החברה תהיה שווה 200 מיליארד דולר או יותר כאשר היא תהפוך לציבורית. עניין שיהפוך אותה לאחת מ-20 החברות הגדולות ביותר בארה"ב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.