חברת טיב טעם סיכמה את המחצית הראשונה של 2014 במגמה חיובית. רווחי טיב טעם עלו בינואר-יוני ב-9% והתקרבו ל-10 מיליון שקל, כאשר כמעט כל הרווח נזקף לרבעון השני, בו קפצו רווחיה בכמעט פי 3 ל-8.5 מיליון שקל.
הכנסות רשת השיווק שבשליטת חגי שלום התחזקו במחצית השנה ב-3.5% ל-589 מיליון שקל, וברבעון השני לבדו הם עלו ב-9.5% ל-314 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה במחצית ב-3.5% ל-172 מיליון שקל, וברבעון הוא השתפר ב-13% ל-92.5 מיליון שקל.
מהדוחות עולה כי הפדיון הממוצע למ"ר בסניפי הרשת והפדיון בחנויות זהות נמצאים במגמה שלילית, עם ירידה של כ-2.5%-3%, המיוחסת להעמקת התחרות בענף ולהאטה בפעילות במשק הישראלי.
נתון נוסף שממחיש את המגמה השלילית בסניפי הסופרמרקטים של החברה הוא שיעור הרווח התפעולי שלהם, שבמחצית השנה עמד על 1.3% בלבד, לעומת 2.5% במחצית המקבילה אשתקד.
בסיכום המחצית הוצאותיה של טיב טעם עלו, והורידו את הרווח התפעולי ב-8% ל-17 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות קטן מ-3.3% ל-2.9%, אבל ירידה בהוצאות המסים סייעה לרשת לשפר את הרווח הנקי.
ממבט על הרבעון השני לבדו עולה כי הרווח התפעולי גדל בכ-6% ל-13 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות היה במגמה חיובית (4.1%), דבר שבא לידי ביטוי בקפיצה בשורה התחתונה.
טיב טעם מחזיקה ב-34 סניפי רשת המזון (לעומת 29 במחצית המקבילה אשתקד) ו-8 סניפי חנויות כלי מטבח (DOMO), ובנוסף היא מייבאת ומשווקת מוצרי מזון. בתחילת השנה הרחיבה טיב טעם את פעילות היבוא והשיווק, עם רכישת "החברה הסקוטית למשקאות", יבואנית ומשווקת משקאות אלכוהוליים.
בטיב טעם מציינים כי הגדלת תמהיל ומגוון המוצרים בתחום היבוא והשיווק סייעו לשיפור הרווח הגולמי שלה, לעומת מגזר הסופרמרקטים ששמר על יציבות ברווחיות הגולמית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.