התרומות מקמפיין דלי הקרח ששוטף את פייסבוק מתקרבות ל-100 מיליון דולר בארה"ב, ומסתבר כי הרבה מאוד כסף מהתרומות הללו זורם לכיסיהם של מנהלי העמותות שאוספות את הכספים עבור חולי ALS.
נתונים שערורייתיים של עמותת ALS Foundation בארה"ב מראים כי 73% (!) מהכספים שנתרמו לעמותה בקמפיין לא הגיעו כלל לחולים - אלא בוזבזו על משכורות-עתק למנהלי העמותות.
ארגון ECFA, העוקב אחר פעילות עמותות צדקה, גינה את מנהלי העמותות ואמר כי לא ייתכן שרק 27% מהכספים יגיעו לחולים, שכן ארגון ללא מטרות רווח נחשב כזה רק אם מעל 80% מהכספים מועברים כתרומות.
אז מי הם האנשים שמרוויחים בענק מהקמפיין? לפי פרסומים בארה"ב, ג'יין גילברט, מנכ"לית עמותת ALS Foundation, משתכרת 339,475 דולר. סמנכ"ל הכספים דניאל רזניקוב משתכר 201,260 דולר, הדובר סטיב גיבסון נהנה משכר של 182,862 דולר, ובכירים אחרים לוקחים הביתה שכר בטווח של 110-160 אלף דולר.
"ה-ALS Foundation היא מקום נורא לתרום לו כסף", קובע אתר politicalears שפרסם את הנתונים. "אם תחליטו להיענות לאתגר דלי הקרח, אנו מציעים שתמצאו עמותה הוגנת יותר להעביר לה את הכספים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.