קמפיין סלקום להשקת דור 4 מגיע לבית המשפט: אתמול (ב') הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד סלקום בסכום של 54.7 מיליון שקל, בטענה כי קמפיין ההשקה של החברה מטעה את הצרכנים.
עו"ד אלכסנדר גלפנד, שהגיש את הבקשה, טוען כי עניינה "הטעיית הצרכנים בקמפיין הפרסומי של שירותי דור 4.5 באינטרנט הסלולרי, שבמרכזו נאמר: 'יש מהיר ויש מהיר יותר - סלקום מביאה לכם את דור 4.5 LTE ADVANCED, הרשת המהירה והמתקדמת בישראל'".
עו"ד גלפנד, שהגיש את הבקשה בשם קבוצה של צרכנים שהצטרפו לשירותי סלקום בעקבות הפרסום, טוען כי בעקבות הקמפיין הוא הצטרף לשירות אך גילה כי מהירות הגלישה שלו לא השתנתה. בהמשך הוא מפרט שורה של התקשרויות מול סלקום שבה התלונן על איטיות הגלישה, כשמנגד עונים נציגי סלקום (בשיחות שהוקלטו) תשובות שונות.
עו"ד גלפנד טוען כי במבחן המציאות מהירות הגלישה ברשת דור 4.5 אינה שונה באופן משמעותי ממהירות הגלישה בדור 3, ואינה תואמת את האמור בפרסום.
לטענתו, לאחר שהחל לחקור את הנושא, גילה כי הטכנולוגיה המתקדמת ביותר היום בתחום של שירותי סלולר היא טכנולוגיית דור 4, וכי הטכנולוגיה המכונה על-ידי סלקום "דור 4.5" אינה קיימת.
עו"ד גלפנד טוען עוד כי למרות פרסומים בתקשורת שלפיה האמירה של סלקום יש בה כדי להטעות את הציבור, המשיכה החברה בקמפיין הפרסומי.
עוד נטען כי למרות שההצטרפות לשירות אינה כרוכה בתשלום נוסף, "אין ספק כי הקמפיין הפרסומי המטעה והמבלבל נועד למטרה אחת - להגדיל את רווחי המשיבה".
עו"ד גלפנד טוען כי מטרת התובענה היא להרתיע את הגופים הגדולים מפגיעה בזכויות הצרכנים ולמנוע התעשרות בלתי חוקית ולא הוגנת.
עוד בנושא:
■ הרשות השנייה לסלקום: תקנו את הקמפיין לדור 4.5
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.