נציבות פניות הציבור ברשות השנייה יזמה פרויקט חינוכי חדש לרגל שנת הלימודים שנפתחה אתמול (ב'), ובכוונתה למנות תלמידי בית-ספר לתפקיד נאמני פניות ציבור.
במסגרת הפרויקט יוכשרו במהלך שנת הלימודים הקרובה תלמידים לשמש כנאמני פניות ציבור, אשר יעבירו לרשות השנייה תלונות של ילדים על תכנים בוטים המשודרים בערוצי הטלוויזיה המסחריים ובתחנות הרדיו האזוריות. התלמידים יישאו תעודות נאמני פניות ציבור ויהיו בקשר ישיר עם נציבות פניות הציבור ברשות השנייה.
פרויקט חדש זה הוא חלק מפרויקט רחב יותר שיזם ומוביל בשנה האחרונה נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב. הנציב מקיים הרצאות במוסדות חינוך בכל רחבי הארץ על צפייה ביקורתית בתכנים, זאת כדי להעניק לתלמידים כלים להתמודדות עם תכנים לא ראויים ולהתלונן עליהם. במקביל להרצאות מקבלים התלמידים מדריך זכויות מיוחד ובו פירוט על זכויותיהם כמתלוננים.
לדברי רגב, "התוכניות המשודרות כיום בערוצי הטלוויזיה מכילות תכנים אלימים, מיניים ופוגעניים. מטרת הפרויקט היא להקנות לדור הצופים הצעיר כלים לצפייה ביקורתית יותר בתכנים אלה ולהתלונן על תוכן לא ראוי ופוגעני. אנחנו בנציבות מתחייבים לבדוק את התלונות לעומקן בהקדם, ובמקרים שבהם התלונות מוצדקות - נפעל לתקן את הליקוי".
מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, אמר כי "זהו פרויקט חשוב מאין כמותו, אשר יקנה לתמידי בית-ספר ברחבי הארץ את הכלים לצפייה ביקורתית בטלוויזיה וכן יפתח להם ערוץ ישיר לרשות השנייה, כך שקולו של הדור הצעיר יישמע אף הוא".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.