הטיפ היומי: אג"ח סינית מומלצת בסיכון בינוני-נמוך

לאומי שוקי הון: הסיכון העיקרי באג"ח של Shanghai Electric Group נובע מאפשרות של עליית תשואות בחלק הקצר-בינוני בעקום הממשלתי בארה"ב

החומה הסינית פגודה  סין אסיה / צלם:  thinkstock
החומה הסינית פגודה סין אסיה / צלם: thinkstock

חברת Shanghai Electric Group נסחרת בבורסות שנחאי והונג קונג (סימול: 2727:HK) בשווי כ-64 מיליארד דולר הונג קונגי (כ-8.3 מיליארד דולר אמריקאי). החברה הנפיקה אג"ח דולרית ל-5 שנים, המדורגת A/A2/A.

החברה היא חברת התשתיות, ההנדסה וציוד תחנות כוח הבינלאומית והגדולה בסין והיא מעסיקה כ-31 אלף עובדים. היא נהנית מתמיכה ישירה ועקיפה של הממשל המקומי של שנחאי. החברה פעילה בענפי תעשייה שונים, שבהם היא מתכננת, מייצרת ומוכרת ציוד הנדסה ותשתיות חשמל כגון תחנות כוח, טורבינות רוח, תחנות ממסר, שנאים, ספקי כוח, מעליות ועוד. היא יצרנית טורבינות הקיטור הגדולה בעולם.

כאחת השחקניות הגדולות בעולם בתחום התשתיות ועם יכולות פיננסיות ותפעוליות מוכחות, החברה שותפה דרך קבע בפרויקטים גדולים של תשתיות כגון פרויקטי ענק של תמסורת חשמל והעברת גז לרוחבה ולאורכה של סין ועוד.

ב-2013 הציגה החברה עלייה של כ-3% בהכנסות, לכ-12.8 מיליארד דולר, וירידה של כ-15% ברווח התפעולי לרמה של כ-851 מיליון דולר - ירידה שנבעה בעיקר מרווחיות נמוכה מהצפוי ממכירת ציוד אנרגיה חדש. הרווח הנקי ירד בכ-11%, ל-390 מיליון דולר.

הצפי ל-2014 הוא לצמיחה של כ-3% וכ-2% בהכנסות וב-EBITDA (רווח בנטרול ריביות, מסים, פחת והפחתות) בהתאמה, וב-2015 ל-4% ו-3% בהתאמה.

מאזן החברה חזק ויציב ומתבטא בנזילות עמוקה המאפשרת גמישות תפעולית גבוהה יחסית. לחברה יש כרית מזומנים של כ-4 מיליארד דולר ובסך הכל כ-16 מיליארד דולר בנכסים שוטפים. לקבוצה סך חוב של כ-2.9 מיליארד דולר, והיא שומרת על יחס חוב ל-EBITDA של 2.7.

הסיכונים העיקריים לחברה נובעים מאפשרות של מיתון או האטה בכלכלה הסינית והעולמית. גם תחרות בשוק המקומי וביטולי או דחיית פרויקטים בשווקים בינלאומיים עלולים לפגוע.

האג"ח מומלצת להחזקה עבור משקיעים בעלי פרופיל סיכון בינוני-נמוך, והסיכון העיקרי בה נובע מאפשרות של עליית תשואות בחלק הקצר-בינוני בעקום הממשלתי בארה"ב. האג"ח נסחרת בתשואה של 3%, בדומה לריבית הקבועה העומדת על 3%.

עופר הלל, ראש דסק מחקר בנקאות פרטית ובינלאומית, לאומי שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם