דראגי הרים את בורסות אירופה; Standard Life זינקה

נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) החליט היום לחתוך פעם נוספת את הריבית המרכזית ב-0.1% לרמת שפל של 0.05%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

עליות שערים נרשמו היום (ה') בבורסות אירופה, לאחר הודעת ה-ECB בנוגע למדיניות המוניטארית. גם בוול סטריט נרשמת מגמה חיובית.

מריו דראגי שוב מפתיע את השווקים. נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) החליט היום לחתוך פעם נוספת את הריבית המרכזית ב-0.1% לרמת שפל של 0.05%. זאת במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו. לאחר ההודעה הדרמטית האירו צונח והבורסות באירופה עברו לעליות.

ה-ECB החליט בנוסף להפחית שוב את ריבית הפקדונות לרמה של 0.2%-, לאחר שלפני שלושה חודשים הבנק עשה היסטוריה והוריד בפעם הראשונה את ריבית הפקדונות לרמה שלילית של 0.1%-.

במסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית, הודיע נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) כי הבנק יחל בתוכנית הקלה כמותית באוקטובר, המורכבת מרכישה של ניירות ערך מגובות נכסים. דרגי ציין כי הבנק מחויב לשימוש בכלים לא קונוונציונליים נוספים במקרה הצורך, על מנת להמנע מסיכוני האינפלציה.

מניית Standard Life זינקה לאחר שהחברה הודיעה על כוונתה למכור את הפעילות בקנדה.

מחר יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אוגוסט. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 226 אלף משרות חדשות, זאת לעומת הוספה של 209 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה צפוי לרדת ב-0.1% ל-6.1%.

באסיה נרשמו היום ירידות קלות, כשמצד אחד קיימת אופטימיות באשר לנעשה בין רוסיה לאוקראינה ומאידך נרשמה זהירות לקראת דוח התעסוקה האמריקאי מחר.

הבנק המרכזי ביפן (BOJ) לא שינה היום את מדיניויותו המוניטארית, בתום ישיבה בת יומיים. נגיד הבנק Haruhiko Kuroda ציין כי הכלכלה היפנית משתפרת, אך הזהיר בנוגע לשוק הדיור.

"ישנם כמה גורמים חיצוניים שיכולים להוציא את השוק מאזור הנוחות שלו. בעוד המשקיעים מסתכלים על הסיכונים הגיאו-פוליטיים באוקראינה ובעיראק, ישנה רגיעה בשוק לאור נתוני מאקרו חזקים בארה"ב", ציינו הבוקר ב-Newedge Group.

סמסונג ריכזה עניין חיובי לאחר שהכריזה אתמול על הפאבלט Note 4 עם מסך קעור, ועל הגלקסי נוט Edge - סמארטפון הכולל מסך הממשיך לצד המכשיר בצורה קעורה ומספק תצוגה להודעות ולאייקונים לגישה מהירה. ההכרזה של סמסונג, ביחד עם ציפיות להשקת ה-iPhone 6 בשבוע הבא, הורידו את מניית אפל אמש ב-4.2% בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]