בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע חשש מהחלטת ה-ECB

הבנק המרכזי האירופי חתך אתמול את הריבית, ודרגי הכריז על תוכנית להקלה כמותית ■ בארה"ב פורסם דוח התעסוקה; 142 אלף משרות חדשות לעומת צפי ל-226 אלף

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות שערים, לאחר ההפתעה של ה-ECB אתמול, ולאחר פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב היום. המניות נסוגו משיא של חודשיים.

אתמול החליט נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי לחתוך פעם נוספת את הריבית המרכזית ב-0.1% לרמת שפל של 0.05%. זאת במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו. ה-ECB החליט בנוסף להפחית שוב את ריבית הפקדונות לרמה של 0.2%-, לאחר שלפני שלושה חודשים הבנק עשה היסטוריה והוריד בפעם הראשונה את ריבית הפקדונות לרמה שלילית של 0.1%-.

במסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית, הודיע נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) כי הבנק יחל בתוכנית הקלה כמותית באוקטובר, המורכבת מרכישה של ניירות ערך מגובות נכסים.

גם המשבר באוקראינה על סדר היום, לאור שיחות בין נשיא אוקראינה וגורמים פרו-רוסים. המורדים אמרו כי הם מוכנים לחתום על הסכם שביתת נשק אם ימצא פתרון פוליטי באזור.

בזירת המאקרו פורסם היום בגרמניה מדד התפוקה התעשייתית, שהתעלה על הצפיות, עם הגידול המהיר ביותר בתפוקה מזה שנתיים, בחודש יולי - עלייה של 1.9%.

היום פורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אוגוסט. המשק האמריקאי הוסיף 142 אלף משרות בחודש שעבר, לעומת תחזיות מוקדמות ל-226 אלף משרות חדשות, ולעומת הוספה של 209 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה ירד ב-0.1% ל-6.1%.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת, על רקע ההתפתחויות הגאו-פוליטיות, כמו גם על רקע הורדת הריבית בגור האירו.