נעילה שלילית באירופה; "השוק שואב כוח מארה"ב ומתייצב"

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת; הין היפני בשפל של 6 שנים מול הדולר ■ מניית Honda, אשר כ-84% מהכנסותיה מגיעות מחוץ ליפן, עלתה ברקע היחלשות הין

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות, לאחר שביומיים האחרונים המדדים המרכזיים רשמו את הירידות החדות ביותר בחודש האחרון.

מדד הסטוקס 600 ירד ב-0.3%, לאחר פרסום תוצאות סקרים המראים כי קיים רוב בסקוטלנד התומך בהיפרדות מבריטניה. סקר נוסף שפורסם היום מראה כי 38% מהנשאלים בסקוטלנד תומכים בעצמאות.

בזירת המאקרו פורסם היום בצרפת כי המאזן התקציבי של הממשלה הצביע על התרחבות הגירעון לרמה של 84.5 מיליארד אירו, בעוד הגירעון המסחרי התרחב בחודש יולי ל-5.5 מיליארד אירו.

מניית לוריאל ירדה 1.4% לאחר שחתכה את התחזיות שלה. מניית Gamesa Corp. Tecnologica ירדה בכ-5.6% לאחר שמכרה מניות. מניית טלקום איטליה הוסיפה כ-3% לאחר שחברת אמריקה מובייל הודיעה כי היא במגעים לחתימת הסכם משותף עם החברה.

הין היפני בשפל מול הדולר

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר מדד ה-MSCI Asia Pacific נסחר ברמות שפל של כ-3 שבועות. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, כשמדד ה-S&P 500 נסוג מהשיא.

"השוק שואב כוח מארה"ב ורואים התייצבות לאחר הראלי האחרון. הכלכלה העולמית עדיין על המסלול, ואנחנו עדיין ב'משקל יתר' על מניות", ציינו הבוקר ב-ABN Amro Private Banking.

מניית Honda , אשר כ-84% מהכנסותיה מגיעות מחוץ ליפן, רשמה עליות ברקע היחלשות הין היפני לשפל של כ-6 שנים מול הדולר. מניית Sony עולה ברקע דיווח על השקעתה במפיקת הסרטים Studio 8.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]