שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק ב-0.25% לשיא של שנה

הדולר נקבע על 3.609 שקלים והאירו נחלש לרמה של 4.653 שקלים ■ יוסי פריימן: "הדולר טרם מיצה את מהלך התחזקותו; עשוי לתקוף היום את ה-3.64 שקלים" ■ גם בעולם הדולר ממשיך לעלות

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר בשיא של שנה: המטבע האמריקאי מתחזק היום (ג') מול השקל והשער היציג נקבע בעלייה של 0.25% לרמה של 3.609 שקלים. האירו, מנגד, נחלש ב-0.17% לרמה של 4.653 שקלים.

מחדר עסקאות המט"ח של אקסלנס מסרו היום כי "אתמול לקראת סוף יום המסחר ראינו מכירה גדולה של דולרים, אשר משכה את הדולר כמעט עד רמת 3.59 שקלים, אך ההיצעים פגשו קונים רבים, ששמחו לקנות דולרים בזול והשוק מהר מאוד תיקן למעלה. נקודות המבחן הקרובות של הדולר יהיו שבירה מעל 3.6350 ש' ולאחר מכן 3.65 ש'".

באקסלנס מסבירים את מקור התחזקות הדולר בעולם ואומרים כי "הציפיות להעלאת ריבית על ידי הפדרל ריזרב גוברות על רקע תחזיות לנתוני מאקרו טובים שיתפרסמו בהמשך השבוע ופגישה של ראשי הפד בשבוע הבא".

"אמש פורסמו דוחות בנק ישראל באשר למסחר במטבע חוץ בחודש אוגוסט, במסגרתן ניתן לראות כי הפעילות של השחקנים הזרים ברכישת מט"ח נסקה חדות במהלך החודש", מסר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו. "בראשה, פעילותם ברכישת מט"ח, פעילות אשר הגדילה את הממוצע היומי של נפח המסחר מעסקות ההמרה בכ-50% לעומת חודש יולי. על רקע התחזקות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים, הדולר טרם מיצה את מהלך התחזקותו בזירה המקומית ועשוי לשוב ולתקוף את תחום רמת 3.62-3.64 שקלים במהלך המסחר".

בחדר המסחר של FXCM ישראל מציינים היום כי "הדולר-שקל שומר על כוחו בתחילת שבוע המסחר, וזאת למרות נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית. למרות מצב קניית היתר, הצמד מצליח להחזיק מעמד מעל 3.60. ירידה מתחת רמה זו עשויה לגרור גל של מימושים בקרב הלונגיסטים ולהוציא לפועל תיקון מסוים לעבר 3.57-3.58".

עידן אזולאי מנכ"ל קרנות נאמנות ומנהל השקעות ראשי באפסילון העריך כי "התוכנית המוניטרית של הבנק האירופי לצד הציפיות להמשך התאוששות הכלכלה האמריקאית ימשיכו לתמוך בדולר. חוזקו של הדולר בעולם והפחתת הריבית המקומית משפיעים על שער החליפין של השקל ואני סבור שהם ימשיכו להחליש אותו לפחות בטווח הקצר".

הליש"ט עדיין ממשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול מול הדולר לרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2013, וזאת על רקע פרסום סקרים מפתיעים שהצביעו כי מרבית הציבור הסקוטי תומך בהיפרדות מבריטניה. ב-FXCM מציינים כי תרחיש מפתיע מעין זה, שעמד בניגוד גמור לתחזיות עד כה, עשוי לטלטל את השוק האירופי בכלל ואת השטרלינג בפרט. גם למול השקל צנח המטבע הבריטי לשפל של כמעט חודש.