חיליק גורפינקל חגג במסעדת "אריא" - וחזר לספר על זה

"אריא" היא מסעדה מכובדת ליום הולדת או כדי לקחת אורחים מחו"ל, אבל בשביל להיות עכשווי ומעודכן צריך קצת יותר מזה

מסעדת אריה/ צילום:דניאל לילה

"אבא, אני צריך לשירותים". ככה זה כשאתה הולך עם ילדים למסעדה. אפילו שאין איש במסעדה, אנחנו נאלצים להיאבק בדרך פתלתלה למדי ולהיזהר לא ליפול במדרגות מחמת המראה הענקית המוצבת במרכזן. דניאל מאוד אוהב לבדוק חדרי שירותים. הוא מתלהב מהברזים ומהידיות. אני, לעומתו, רושם לעצמי שלטעמי הם קצת פרחיים, וזה מוזר, כי המסעדה עצמה מאוד יפה, מצליחה להשתלב היטב במבנה ההיסטורי המרהיב שבו היא שוכנת.

כשאנחנו חוזרים לשולחן ממתינה לי שקית על הכיסא, ואני מבין מיד. מתנת יום הולדת. 49, לא צחוק. כנראה בגלל זה, מה שמחכה לי בתוך השקית הם בגדי ריצה. להגנת משפחתי אסביר מיד שאני הוא זה שהתחיל לרוץ לא מזמן. איש לא דרש ממני. אפילו לא הרופא. במלחמה הפסקתי בגלל הטילים. אולי תכולת השקית היא רמז שהגיע הזמן לחזור.

לא קל לבחור מסעדה ליום ההולדת האחרון שהקידומת שלו נחשבת עדיין לצעירה משהו. אם זה היה תלוי אך ורק בטעמי, הייתי חוזר לפרונטו או לשילה, או סתם מתגלגל למתי או לבר-בוניה בשביל להרים כוסית עם עצמי, אך אז איש מבני משפחתי לא היה מצטרף. מכיוון שגבר צריך לעשות מה שגבר צריך לעשות, בחרנו במסעדת אריא (Aria, הדבר הזה מהאופרה, לא החיה מהסוואנה).

בכל הקשור ל"מכובדות" הלוקיישן ולהתאמתו לאירוע החגיגי, הצליחה אריא בגדול. זה לא רק הבניין ההיסטורי בנחלת בנימין והעיצוב הפנימי הרגוע והנעים. משהו בוויברציה הכללית היה נעים, לא מלחיץ ונטול גינונים. אפילו המלצרית המדוגמת הסירה מעליה באחת את כל גינוניה המופלגים אחרי שדניאל הקטן שלף את מתנת יום ההולדת הפרטית שלו - מין צעצוע קטן ומצחיק, השתטחה על הרצפה והתחילה לשחק איתו בהתלהבות. סחתיין.

הזמנו שתי כוסות רוזה ושני בקבוקי ספרייט, וחיכינו לאוכל. הלחם היה לחם, לא רע בכלל, אבל כבר אכלתי טובים ממנו. מקבץ המנות הראשונות בישר טובות. סביצ'ה טונה אדומה בוויניגרט מנגו, יוזו (פרי הדר יפני) וטרגון* עם פרוסות צנונית דקיקות ועם עלעלי מיקרו. מרענן, חמצמץ וטעים.

סלט הפפאיה הוגש עם שרימפס, עגבניות מנומרות, שעועית ירוקה, בוטנים ועם צ'ילי אדום, וגם אם לא היווה תחרות לזה של מסעדת הבית התאילנדי היה טוב מאוד. סלט הקיסר הורכב מלבבות חסה ערבית, מקונפי טונה, מאנשובי, מביצה חצי קשה ומגבינת פרמזן. הוא כונה קיסר ים מכיוון שהטונה החליפה את העוף, והוא היה גדול ומוצלח.

העלילה הסתבכה קצת במנות העיקריות. פילה מוסר ים ברוטב חמאת סויה עם בוקצ'וי הוכן אמנם בכל המקצועיות המצופה ממי שהיה סגנו של רפי כהן ברפאל במשך לא מעט שנים, השף גיא גמזו, אבל המנה הייתה כבדה להחריד, וקטנה עוד יותר. מילא הגודל, במצבי זה לא הפריע לי, ונגיד שמתעלמים מהמחיר שתאם יותר דג שלם ולא רבע פילה מהקצה הרחוק שלו. אבל הכובד, אלוהים, הכובד. וזה עוד כשאתה מזמין דג.

מנת פסטת הפפרדלה עם תבשיל זנב השור הייתה כמובן עוד יותר כבדה. יהיה מי שיטען שזו קטנוניות להלין על כובדה של מנה כזו. אבל הפסטה הייתה כל-כך כבדה, עד שאי-אפשר היה לגמור אפילו חצי מהמנה. ושוב, היא הייתה טעימה, אבל כל-כך כבדה שזה קצת ביאס. דווקא סטייק הסינטה ברוטב הבורדולז היה המנה הכי פחות כבדה. יחסית. קינחנו במילפיי וניל שוקולד שהיה, איך לא, כבד לאללה. ובסדר. רק בסדר.

עכשיו ככה. אריא היא יופי של מסעדה לחגוג בה יום הולדת, אפילו כשהיא עומדת חצי ריקה כמו בערב שבו ביקרנו בה אנחנו. היא גם מקום מצוין להביא אליו אורחים מחו"ל, כאלה שאתם עושים איתם עסקים, נגיד, או רוצים להראות להם את הבית של משפחת יואל משה סלומון, אם זה מעניין אותם. זוהי מסעדה מכובדת מאוד. לטעמי הפרטי, היא מכובדת מדי. השף גמזו יודע מן הסתם, אחרי שנותיו במסעדת רפאל ובמחוז פרובנס, להתקין אוכל שגם אם לא יהיה נועז ויצירתי יותר, יהיה קצת יותר קליל ועכשווי. להיות מעודכן אין פירושו להשתמש במיץ יוזו ולעשות וי על הרשימה. צריך קצת יותר מזה. בטח במקום שמתיימר להיות גם מקום בילוי, ובקומה הראשונה שלו יש בר לצורך כך, ויש בו, כנראה, אפילו די-ג'יי. לפני שהלכנו נפל לי האסימון. קיבלנו טופס משוב מטעם המסעדה, Trip Advisor. מישהו מסתכל כאן יותר מדי החוצה ופחות מדי פנימה. וזה קצת חבל. לכן הציון הוא רק טוב. ואני מנחש שאפשר להעלות אותו עם טיפת מאמץ נוסף.

כדאי להכיר

טרגון. דומה שבשלנים מקומיים נוטים להזניח משום מה את עשב התיבול הנפלא הזה, הטרגון (שמכונה לפעמים גם אסטרגון ובשמו הבוטני - לענה דרקונית). טעמו המיוחד, עשבוני מעט, עם חריפות קטנה ועם איזושהי אניסיות מרומזת, הוא תוספת מבורכת לדגים, לעוף ואפילו לסתם סלט ירקות מתוחכם וקצת אחר.

אריא

פרטים: נחלת בנימין 66 תל אביב, טל' 03-5296054; א'-שבת 19:00 עד אחרון הלקוחות

מחירים: סביצ'ה - 64 שקלים, סלט קיסר ים - 62, סלט פפאיה - 62, סינטה - 138, פפרדלה זנב - 98, פילה דג ים - 128, מילפיי - 45 שקלים

השורה התחתונה: טוב (ויקר מאוד. מדי)