שנה אחרי שהוציאה 7.2 מיליארד דולר על חטיבת המובייל של נוקיה, מיקרוסופט קרובה לעסקת מיליארדים נוספת באירופה. מיקרוסופט קרובה לרכישת חברת Mojang השבדית, יצרנית אחד המשחקים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות - Minecraft - ב-2 מיליארד דולר.
המשחק Minecraft הוא הצלחה פנומנלית בעולם הגיימינג והאפליקציות. היצרנית השבדית מעסיקה כ-30 עובדים בלבד, המשחק עם גרפיקה מיושנת למדי אבל פופולריות בלתי נתפסת וגם הצלחה כלכלית. בשנה שעברה דיווחה החברה על הכנסות של 291 מיליון דולר ורווח של 115 מיליון דולר. לצורך השוואה, חברת זינגה, שנסחרת בבורסה האמריקאית, רשמה באותה תקופה הפסד של 37 מיליון דולר על הכנסות של 873 מיליון דולר ועם כ-3,000 עובדים במצבת כוח האדם.
המשחק Minecraft, למי שעדיין לא נתקל בסנסציה, מאפשר לבנות עולמות וירטואליים בסגנון לגו עם אינספור אפשרויות ועם סכנות בסגנון זומבים ועכבישים שמנסים להשמיד את הבנייה שביצעו המשתמשים. החברה מכרה עד היום מעל ל-50 מיליון יחידות מאז שהושק ב-2009. הפופולריות של המשחק הביאה אותו אל מחוץ לעולמות הגיימינג ואל עבר תחום הצעצועים והקולנוע.
יתרה מזאת, הפופולריות האדירה של Minecraft היא גם זו שהביאה בעקיפין לטרנד של צפייה חוזרת במהלכי משחקים באתרים כמו יו-טיוב וכמו Twitch, האתר שאמזון רכשה לאחרונה במיליארד דולר.
מבחינת מיקרוסופט מדובר במהלך תמוה מעט, לאור העובדה שהמנכ"ל היחסית חדש שלה, סאטיה נאדלה, אמר בעבר כי תחום הגיימינג ובפרט חטיבת האקס בוקס של החברה לא נחשבת לאחד מתחומי הליבה של מיקרוסופט. למעשה, החטיבה שכוללת את קונסולת האקס בוקס רשמה מכירות של 6.7 מיליארד דולר, 8% מכלל ההכנסות של מיקרוסופט בשנה הפיקסלית שהסתיימה בחודש יולי האחרון.
עם זאת, נאדלה ומיקרוסופט חושבים בכיוון של Minecraft מבחינת הקהל והמובייל. רכישה של יצרנית המשחק הפופולרי תאפשר להם גישה לקהל חדש וצעיר יותר וכן תיתן להם דריסת רגל משמעותית יותר בעולם אפליקציות המובייל.
לפי "הוול סטריט ג'ורנל", שחשף את המגעים לרכישה, רק אפליקציית סקייפ מבית מיקרוסופט מתברגת ברשימת 50 האפליקציות המובילות בחנויות המובייל של אפל וגוגל. מנגד, אפליקציית Minecraft מדורגת בקביעות בחמישייה הראשונה באפליקציות בתשלום באותן חנויות. בישראל, אגב, הוא ממוקם במקום הראשון בחנות גוגל.
ב"וול סטריט ג'ורנל" סיפרו מעט מהסיפור המופלא שמאחורי ממציא המשחק, מרקוס "נוץ'" פרסון, 35. פרסון היה בעבר מפתח משחקים בחברת King, יצרנית משחק פופולרי אחר - Candy Crush - ומגיל 8 הוא כותב ומפתח משחקים. ב-2010, שנה אחרי שהשיק את Minecraft וראה כי טוב, הוא עזב את עבודתו ב-King, כשהוא מושך אחריו שני חברים נוספים שעבדו איתו. מה שמפתיע עוד יותר בסיפור ההצלחה השבדי הוא העובדה ששלושתם הם עד היום, אחרי שנים של הצלחה, בעלי המניות היחידים של החברה, שמעולם לא גייסה כסף או קיבלה השקעה.
אם העסקה תצא לבסוף לפועל, לא רק שפרסון יהפוך למולטי מיליונר, אלא שהוא כנראה יצטרך מעתה והלאה להצניע את ההתבטאויות הפומביות שלו, כמו זו שצייץ פעם בטוויטר עם השקת ווינדוס 8 ובה כתב כי "הגיע הזמן שמיקרוסופט תפסיק לנסות ולהרוס את ה-PC".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.