הטיפ היומי: אג"ח מומלצת לגיוון תיק ההשקעות

מיטב דש: בשוק מרובה אג"ח ישנן מספר "פינות חמד", שבהן ניתן להשיא תשואה נאה בסיכון נמוך יחסית, ו-Russel Metals היא אחת מהן

חברת Russel Metals / צילום: רויטרס
חברת Russel Metals / צילום: רויטרס

Russel Metals היא חברה קנדית שהוקמה ב-1785 ופועלת בענף המתכות בתחומי היבוא, היצוא והעיבוד. בשוק מרובה אג"ח ישנן מספר "פינות חמד", שבהן ניתן להשיא תשואה נאה בסיכון נמוך יחסית, ו-Russel Metals היא אחת מהן.

החברה נסחרת בשווי של כ-2.2 מיליארד דולר קנדי, שהם כ-2 מיליארד דולר אמריקאי (סימול: RUS:CN). הנתונים הפיננסיים שלה מרשימים ומצביעים על שמרנות. החברה לא מוכנה לקחת סיכונים פיננסיים, הבאים לרוב לידי ביטוי באמצעות ביצוע רכישות ממונפות.

לחברה הון עצמי למאזן של 46.3%. שיעור ה-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) עומד לאורך השנים על כ-200 מיליון דולר קנדי, ומהווה כ-8% מסך ההכנסות. החוב נטו העומד על 437 מיליון דולר קנדי, מצביע על כך שכשנתיים של EBITDA שווי ערך לסך החוב נטו.

מחיר המתכת אמנם תנודתי, אך החברה ממשיכה לייצר תזרים חיובי גם ברמת המחירים הנוכחית, הנמוכה זה 5 שנים.

דירוג החוב הבכיר של החברה הוא Ba1 עם אופק שלילי מצד Moody's. האופק השלילי מוסבר כתולדה של ירידת מחירי המתכות בשנה החולפת. לאחר ירידת מחירי המתכות בשנים האחרונות תזרים החברה מפעילות שוטפת ירד לכ-60 מיליון דולר קנדי, והיא מייעלת את פעילותה.

לחברה שתי סדרות אג"ח: הראשונה, אג"ח להמרה הנפדית באוקטובר 2015, שנסחרת בתשואה שלילית של 24%. הסדרה השנייה היא אג"ח לפדיון סופי באפריל 2022, עם אפשרויות לפדיון מוקדם בשער 103 דולר קנדי באפריל 2017; בשער 102 דולר קנדי באפריל 2018; בשער 101 דולר קנדי באפריל 2019; ובשער של 100 דולר קנדי החל באפריל 2020. התשואה לפדיון מוקדם או סופי עומדת על כ-5.3%, והתשואה לפדיון באפריל 2020 עומדת על כ-5.1%. דירוג האיגרת הוא Ba1.

תיתכן סטיית תקן במחיר האיגרת לאור תנודות במחיר המתכת, אך המבנה המאזני מצביע על חברה יציבה, איתנה ובעלת סיכון נמוך באופן יחסי. לאור האמור, איגרת בתשואה העולה על 5% במח"מ משוקלל הנמוך מ-5 שנים, בחברה עם נתונים יציבים, מסתמנת כהשקעה שראוי לשקול לגוון באמצעותה את תיק איגרות החוב.

לירון זיידין, אסטרטג שווקים בינלאומיים, מיטב דש

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם